بنزین آزاد سهمیه ای نبود

چهارشنبه ، ۲۶ مهر ، ۰۰:۵۵

فرستادن به ایمیل چاپ
pomp

رانه نیوز: ارائه بنزین آزاد به خودروها به هیچ عنوان سهمیه ایی نبوده است که بخواهد کاهش داشته باشد.

به گزارش رانه نیوز، علی ربیعی معاون صنایع و انرژِی ستاد سوخت در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر کاهش سهمیه بنزین آزاد با بیان این مطلب گفت: مردم علاوه بر کارت سوخت خودشان هر میزان که بنزین آزاد نیاز داشته باشند از کارت جایگاه داران استفاده می کنند.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اظهار داشت:صاحبان خودروهای شخصی علاوه بر استفاده از کارت سوخت خود برای بنزین آزاد می توانند از کارت جایگاه داران به هر میزان که بخواهند سوخت دریافت کنند.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تصریح کرد: هم اکنون به طور متوسط خودروهای شخصی ماهانه ۳۰ لیتر از سهمیه ۵۰۰ لیتری بنزین آزاد خود را مصرف می کندو متوسط مصرف بنزین آزادکشور ۱۵ میلیون لیتر از مصرف ۶۴ میلیون لیتر بنزین در روز است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد مردم بنزین ۴۰۰ تومانی در کارت های سوختشان ذخیره دارند اظهار داشت: در حال حاضر ۵/۲ میلیارد لیتر دخیره بنزین ۴۰۰ تومانی در کارت های سوخت وجود دارد.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ادامه داد: بیش از پنج سالی که از سهمیه بندی بنزین در کشور گذشته همکاری بسیار خوبی از سوی مردم شاهد بوده ایم به طوریکه مصرف سرانه بنزین خودروها هم اکنون به کمتر از نصف در سال ۸۵ رسیده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هرگونه تغییر در سهمیه یا قیمت سوخت خودروها در کارگروه سوخت تصمیم گیری و از طریق ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت اعلام خواهد شد.


اخبار خودروی ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.