بنز از اولین خودروی بدون راننده خود رونمایی کرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بنز از اولین خودروی بدون راننده خود رونمایی کرد اولین خودروی بدون راننده با موفقیت آزمایش شد.

خبراقتصادی:شبکه تلویزیونی یورونیوز گزارش داد: رانندگی بدون دخالت راننده ممکن شده است. در نمایشگاه خودرو فرانکفورت آلمان، شرکت بنز خودرویی را معرفی کرده است که قادر است صد کیلومتر راه را بدون مداخله راننده طی کند. به این ترتیب فنآوری خودروهای بدون راننده بدست آمده اما تولید این نوع خودروها هنوز بسیار پرهزینه است و برای استفاده از آن باید چند سال انتظار کشید. 

کارلوس گوسن از مدیران شرکت رنو نیسان می گوید: طراحی خودروهای بدون راننده به چندین فناوری وابسته است که از بعضی از آنها هم اکنون نیز استفاده می گردد. از این فناوری ها در بعضی از مدل های خودرهایی که ما تولید می کنیم استفاده می گردد. اما برای ساخت خودرویی کاملا خودکار به نظر من سال دو هزار و بیست تاریخی کاملا منطقی است.

گزارش می افزاید: در حال حاضر خودروهای فراوانی ساخته شده است که می توانند به صورت کاملا خودکار توقف یا مسیر را پیدا کنند. اکنون باید رانندگان متقاعد شوند که رانندگی بدون دست زدن به فرمان، بی خطر است.

ابرهارد کاوس، مهندس شرکت مرسدس بنز می گوید: حسگر های رادار در سپرها نصب شده اند. دوربین های مخفی نیز در نزدیکی آینه داخل کار گذاشته شده اند. رایانه ای نیز وجود دارد که همه اطلاعات را پردازش می کند. ما متقاعد شده ایم که فنآوری در مقایسه با انسان اشتباهات کمتری مرتکب می گردد.

در پایان این گزارش آماده است: به نقل از طراحان خودروهای بدون راننده، علاوه بر اینکه این خودروها از انسان ها مسئولانه تر عمل می کنند، از چراغ قرمز عبور نمی کنند و اشخاص پیاده را زیر نمی گیرند، به سبب رعایت کامل قوانین رانندگی، سبب می شوند راهبندان ها در خیابان ها و جاده ها کاهش یابد. 


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.