بنگلادش مشارکت ایران در توسعه زیر ساخت‌های صنعتی را خواستار شد

در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

وزیر صنایع بنگلادش در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان، مشارکت جمهوری اسلامی ایران را در توسعه زیر ساخت‌های تولیدی و صنعتی این کشور خواستار شد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) در این دیدار که در حاشیه سومین اجلاس وزرای صنایع دی – هشت برگزار شد، دو طرف ابتدا به بیان چگونگی توسعه همکاری های صنعتی در قالب هشت کشور عضو دی – هشت یا کشورهای اسلامی در حال توسعه پرداختند.
 
در این دیدار درباره موضوع‌هایی مانند همکاری‌های کشورهای عضو دی – هشت در زمینه‌های فولاد، سیمان، خودرو، انتقال فناوری، شرکت‌های کوچک و متوسط، پتروشیمی، نیرو گفت‌وگو شد.
 
دو طرف ضمن بررسی نحوه گسترش همکاری‌های صنعتی، معدنی و تجاری بر لزوم همکاری‌های بیشتر با بهره گیری از مکانیزم‌های مختلف تاکید کردند. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و صنایع بنگلادش توافق کردند تا از طریق توسعه روابط با استفاده از بخش‌های خصوصی کشور مناسبات اقتصادی افزایش دهند.

همچنین در زمینه مشارکت دو کشور و ساخت کارخانه‌ها، سرمایه گذاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر در زمینه نساجی، تامین مواد اولیه، تامین مواد پتروشیمی و کوره‌های اوره بحث و تبادل نظر شد.
 
با توجه به سابقه همکاری تهران و داکا در زمینه ساخت واگن‌های مسافری همچنین لوکوموتیو، بنابر درخواست بنگلادش، جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای بررسی در جهت ایجاد شرکت‌های تخصصی ذی‌ربط در زمینه ساخت و تحویل لوکوموتیو واگن‌های مسافری نیاز طرف بنگالی اعلام کرد.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با یادآوری ظرفیت بالای ایران در زمینه ساخت سیلو، کارخانه‌های سیمان، فولاد سازی و غیره از آمادگی بخش خصوصی برای فعال شدن در این بخش‌ها خبر داد.

مهدی غضنفری برای شرکت در سومین اجلاس وزرای صنایع عضو – دی هشت در بنگلادش به‌سر می‌برد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.