بنیاد ادبیات نمایشی ایران اهتمامی جدی برای ترجمه آثار منتخب داشته باشد

۳۱فروردین۱۳،

علیرضا حنیفی معتقد است با توجه به اینکه جایگاه ادبیات نمایشی ایران در سطوح جهانی کمتر شناخته شده است اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی می تواند معرف نویسنده‌های کشور در جهان باشد.

به گزارش هنرآنلاین، حنیفی جامعه نمایشنامه نویسان ایران را جامعه ای نا امید از حمایت مسولان توصیف کرد و گفت: اگر بنیاد ادبیات نمایشی بتواند اولین امید را در نویسندگان زنده کند و برای آنها این اطمینان را حاصل کند که بنیاد محلی برای بقای اندیشه و تداوم آنهاست مطمئنا انگیزه ها دوباره جان می گیرند و تبادل اندیشه صورت می‌گیرد.

علیرضا حنیفی برگزاری اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی را در جهت تقویت سطح نمایشنامه نویسی کشور مفید خواند و تاکید کرد: با برگزاری چنین جشنواره هایی به راحتی می توان متون را مورد نقد و بررسی قرار داد و آن ها را آسیب شناسی کرد و این خود راهکاری است که سبب می گردد نمایشنامه نویس بتواند به نقاط ضعف نمایشنامه ی خود پی ببرد.

نویسنده نمایشنامه “شب‌های بارانی” گفت: این جشنواره نیز سنگ محکی خواهد بود که با آن می توان شرایط نمایشنامه نویسی در کشور را از لحاظ مختلف مانند شخصیت پردازی ، موضوع، ایده و یا ساختار متن مورد ارزیابی قرار داد و در راستای ارتقای این مقوله به نحو شایسته گام برداشت.

وی با ابراز تاسف از اجرای نمایشنامه های خارجی در دانشگاه های ایران گفت: متاسفانه هرگاه سبب را جویا می شویم به نداشتن ساختار جهانی و نداشتن اندیشه و فکر جهانی آثار ایرانی اشاره شده و متاسفانه این مطلب درست نیست.

این هنرمند با تاکید بر اینکه که بنیاد ادبیات نمایشی می تواند حیات نمایشنامه نویسی در ایران را تداوم ببخشد گفت: چتر حمایتی برای نمایشنامه نویس جایش بسیار خالی بود و امیدوارم که بنیاد ادبیات نمایشی نویسندگان را مورد حمایت قرار دهد و علاوه برنمایشنامه، پژوهش‌های نمایش‌نامه‌نویسی را دسته بندی و صورت بندی کند.

گفتنی است اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی به همت بنیاد ادبیات نمایشی ایران در دهه سوم اردیبهشت با حضور نمایشنامه نویسان کشور و بزرگان این عرصه و حمایت همه جانبه معاونت امور هنری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.