بنیاد ملی مدولباس از “چادرمانتو” رونمایی کرد/ برگزاری نمایشگاه ۱۴ روایت

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ نخستین محصول طراحی شده در بنیاد ملی مدولباس اسلامی ایرانی رونمایی می‌شود. “چادر مانتو” عنوان نخستین محصول طراحی شده در بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی است که با حضور  حمید شا‌آبادی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی می‌شود.

مراسم رونمایی از چادر مانتو امروز شنبه ، هفتم مرداد ماه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار خواهد شد. این مراسم ساعت ۶ عصر در طبقه همکف مصلی، در مجاورت غرفه باغ یاس برگزار می‌شود. چندی پیش بنیاد ملی مد و لباس اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تعدادی از طراحان و تولیدکنندگان لباس افتتاح شد.

نمایشگاه ۱۴ روایت در موسسه فرهنگی هنری صبا

منتخبی از تصاویر کتابت‌های فاخر قران کریم با همکاری موزه ملک و انتشارات فرهنگستان هنر در موسسه صبا به نمایش در می‌آید. همزمان با ماه مبارک رمضان  ۸۰ اثر منتخب تصاویر کتابت‌های فاخر، که ۴۲ اثر آن مربوط به موزه ملک و ۳۸ اثر متعلق به انتشارات فرهنگستان هنر است، در نگارخانه های صبا و لرزاده موسسه صبا به نمایش درمی‌آید.
 
این نمایشگاه بخش جنبی مجموعه‌ای است که با عنوان ۱۴ روایت به معرفی۱۴ نسخه از قرآن‌های خطی موزه ملک با همکاری فرهنگستان هنر اختصاص دارد. آثار این نمایشگاه در قطع ۵۰*۷۰ از روی نسخ اصلی تهیه شده و به معرفی هنرهای اسلامی مرتبط با کتابت قرآن کریم از جمله تذهیب، تشعیر، جلدسازی، نقاشی داخل جلد، صفحه‌آرایی و… می‌پردازد.

این نمایشگاه سه شنبه ۱۰ مرداد ساعت ۱۶، در نگارخانه‌های صبا و لرزاده موسسه فرهنگی هنری صبا گشایش می‌یابد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به خیابان ولی‌عصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ مراجعه کنند. این نمایشگاه تا ۱۶ شهریور همه روزه بجز ایام تعطیل، از ساعت ۱۰ لغایت ۱۸، میزبان عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.

شاه آبادی: هنرمندان باید معنویت و خدامحوری را سرلوحه تولید آثار خود قرار دهند

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان باید ماه رمضان را غنیمت شمرده و علاوه بر بهره بردن از برکات معنوی این ماه عزیز، معنویت و خدامحوری را سرلوحه آثار خود قرار دهند.

حمید شاه‌آبادی در مراسم ضیافت افطار معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت ماه رمضان را فرصتی برای برقراری ارتباطی بی واسطه با خدا دانست و عنوان کرد: امیدوارم هنرمندان ماه رمضان را غنیمت بشمارند و علاوه بر بهره بردن از برکات معنوی این ماه عزیز، معنویت و خدامحوری را سرلوحه آثار خود قرار دهند.

وی هنرمندان و اصحاب فرهنگ را الگوهای مناسبی برای جامعه به ویژه جوانان دانست و افزود: خرسندم که امروز جامعه هنری کشور اسلامی ما به نقش پررنگ، جریان ساز و هدف بخش خود در جامعه آگاه است و در این راستا انتقال دهنده مبانی دینی، مذهبی و  اصول معنوی دین مبین اسلام در تولید آثارشان هستند.

شاه آبادی با اشاره به تاکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر ایجاد تحولات اساسی در کارهای اجرایی معاونت امور هنری تصریح کرد: امروزه ایجاد تحول به عنوان یکی از اصلی ترین اهداف بنیادین فعالیت های معاونت امور هنری وزارت ارشاد به شمار می رود و ظرف ۲ سال گذشته تمام فعالیت‌های حوزه‌های مختلف زیرشاخه این معاونت مورد بازنگری و بازتعریف قرار گرفته است.

معاون امور هنری وزیر ارشاد ادامه داد: از این رو با نگاه کارشناسانه به بخش‌ها و فعالیت‌های حوزه‌های مختلف این معاونت، شاهد رشد و بالندگی هر چه بیشتر کمی و کیفی در عرصه های اجرایی، مدیریتی و تولیدی خواهیم بود.

وی در پایان متذکر شد: در این میان تعامل هنرمندان و نقش سازنده و فعال آنها به همراه هدایت‌های مدیرانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری منجر به افتتاح بخش‌های جدید و مغفول مانده در معاونت امور هنری وزارت ارشاد طی سال های اخیر شده است.

ضیافت افطاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سید محمد حسینی وزیر ارشاد، حمید شاه آبادی معاون امور هنری، جمعی از مدیران و هنرمندان از جمله داوود رشیدی، قطب‌الدین صادقی، پری صابری، محمد سلحشور، مسعود رایگان، رویا تیموریان، داوود فتحعلی بیگی، بهروز بقایی، اسماعیل خلج، داریوش ارجمند، داریوش اسدزاده، هادی مرزبان و… در فضای باز تالار وحدت برگزار شد.

شریف‌زاده دبیر جشنواره مجازی هنری پیامبر اعظم (ص) شد

سید عبدالمجید شریف‌زاده طی حکمی از سوی حمید شاه آبادی به عنوان دبیر جشنواره مجازی هنری پیامبر اعظم (ص) منصوب شد.

در بخشی از حکم شریف‌زاده آمده است: استفاده از فضای سایبری که مورد تاکید مقام عظمای ولایت است وسیله‌ای نوین در جهت نیل به هدف مذکور خواهد بود و در همین راستا جشنواره مجازی هنری پیامبر اعظم (ص) باید نمایانگر ارزش‌های والای سیره پاک پیامبر اعظم(ص) با نگاه هنری در رشته های مختلف و با به کارگیری از ابراز وب باشد.

معاون امور هنری وزیر ارشاد نیز در پایان این حکم ابراز امیداواری کرده است تا دبیر جشنواره مجازی هنری پیامبر اعظم (ص) با همکاری مدیران تخصصی حوزه‌های نمایشی، موسیقی و هنرهای تجسمی همراهی و همدلی اصحاب هنر این جشنواره بتواند نقش تحسین برانگیزی در معرفی معارف نبوی ایفا کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.