بنیاد گابریل گارسیا مارکز: گابو دیوانه نشده است

به گزارش خبرآنلاین، خایمه آبلو رئیس بنیاد نیوژورنالیسم که گابریل گارسیا مارکز موسس آن است، گفت: «من حرفی درمورد زندگی شخصی و یا سلامتی گابو ندارم، اما تاکید می‌کنم هیچگونه نشانه پزشکی از زوال عقل در این نویسنده مشاهده نشده است.»

 

او روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «لطفا این‌قدر پیام اعلام همبستگی ندهید. گابو دیوانه نشده است. او فقط پیرمردی است که کمی از حافظه‌اش را از دست داده. همچنان مفتخرم دوست او هستم.»

 

بنیاد نیوژورنالیسم در سال ۱۹۹۴ در شهر کارتاگنا کلمبیا تاسیس شد.

 

ژایمی گارسیا مارکز، برادر نویسنده ۸۵ ساله «صد سال تنهایی» که در سال ۱۹۸۲ برنده نوبل ادبیات شد هفته پیش گفت گابریل از «زوال عقل» در رنج است.

 

او گفت: «مشکل او مشکل حافظه است؛ در خانواده ما همه در نهایت دچار زوال عقل می‌شویم. من اولین نشانه‌های آن را در خودم حس کرده‌ام، برادرم هم مدتی است دچار این مشکل شده است.»

 

گابریل گارسیا مارکز که بر اثر سرطان ضعیف شده از سال ۲۰۰۴ و انتشار «خاطره دلبرکان غمگین من» دیگر دست به نوشتن نزده است. این درحالی است که امسال مصادف با سی‌امین سالگرد نوبل بردن اوست.

 

معروف‌ترین اثر مارکز «صد سال تنهایی» است که داستان زندگی پرفرازونشیب خانواده‌ای در شهر خیالی ماکوندو را در قرن نوزدهم و بیستم روایت می‌کند، این رمان به ۳۵ زبان ترجمه شده و بیش از ۳۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

 

خبرگزاری فرانسه / ۹ ژوئیه / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۸۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.