بنیامین با ˝گل یاس˝ و افتخاری با ˝گل ناز من˝ به استقبال روز مادر رفتند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

با حضور وزیر ارشاد تالار وحدت میزبان فاطمیون شد

مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون هنری وزیر و جمعی از مدیران و هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) که شامگاه شنبه ۳۰ فروردین در تالار وحدت تهران برگزار شد جمعی از مدیران ارشد فرهنگی کشور به همراه شماری از هنرمندان و اهالی هنر حضور داشتند.

این مراسم که رضا رفیع اجرای آن را بر عهده داشت و در بخش‌های مختلف با جملات شیرین و طنز خود لبخند را در تالار وحدت تهران طنین انداز می‌کرد، به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) توسط معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدارک دیده شده بود.

در بخش اول این جشن صابر خراسانی شاعر اهل بیت به روی صحنه آمد و دقایقی را در مدح امام رضا(ع) مدیحه سرایی کرد. در ادامه این جشن هم بنیامین بهادری که پس از درگذشت همسرش تا بحال در هیچ صحنه‌ای برای اجرا حاضر نشده بود به روی سن تالار وحدت آمد و همراه با پیانوی نیما وارسته به اجرای دوقطعه پرداخت.

اجرای دو قطعه “گل یاس دو” و “جادوگر گیسو” با استقبال گرمی از سوی حاضران همراه شد و مدت زمان نسبتا طولانی تشویق‌ها گواه آن بود که آثار این خواننده پاپ موسیقی ایران در دل‌های هوادارن خود جای دارد.

بنیامین در هنگام اجرا در سخنان کوتاهی گفت: خوشحالم از اینکه بعد از مدت‌ها در چنین جمعی حضور دارم، قصد داشتم با یک آهنگ اجرایم را به پایان برسانم ولی درخواست شد تا قطعه‌ای دیگر را اجرا کنم و من هم برای دومین قطعه یک ترانه عاشقانه را در نظر گرفتم.

پس از اجرای بنیامین, عبدالجبار کاکایی شاعر و ترانه‌سرای نام آشنای ایران به روی صحنه آمد و قصیده‌ای را در وصف حضرت زهرا (س) سرود. اجرای پر احساس همراه با مضمون زیبای آن با تشویق حاضران در تالار وحدت روبرو شد.

سید مصطفی سعیدی هم در ادامه این جشن در رثای حضرت زهرا(س) دقایقی را به مدح آن حضرت پرداخت که با استقبال حاضین همراه بود.

علیرضا افتخاری هم آخرین مهمان مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه (س) و جشن روز مادر بود که به اجرای قطعاتی از موسیقی ایرانی پرداخت.

افتخاری که در این اجرا با حسین پرنیا و گروه همایون همراه بود در ابتدا گفت: ذوق و شوقی که در این مکان مقدس دارم سبب شد تا در ابتدای اجرا صحبت کنم. این میلاد فرخنده را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم.

او برای اولین ترانه قطعه “آن من از تو” را اجرا کرد که با استقبال گرمی ازسوی حاضران همراه شد. “من هم ای یاران تنها ماندم” دومین قطعه‌ای بود که این هنرمند به اجرای آن پرداخت.

اجرای قطعاتی که چند نسل از مردمان این سرزمین با آن خاطره دارند از جمله زیبایی‌های به باد ماندنی اجرای افتخاری در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه(س) بود.

این خواننده در ادامه قطعات “سنگ خارا”, “ای گل نازمن” و “امید جانم ز سفر بازآمد” را در حضور مسئولان ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی هنر اجرا کرد که به شدت مورد توجه قرار گرفت.

او در پایان این مراسم برای یک لحظه پشت تریبون آمد و در حالی که همه انتظار شنیدن سخنانی طولانی و یا انتقادی را از افتخاری داشتند او خطاب به جمعیت حاضر در سالن به لهجه شیرین اصفهانیش گفت: قربونتون برم!

در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه علاوه بر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد، مجید ملانوروزی رییس مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد. حمیدرضا شاه آبادی مشاور وزیر ارشاد. امیرنیا رییس سابق مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و جمعی از هنرمندان حضور داشتند.

انتهای پیام
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.