بنیانگذار دانشکده مطالعات جهان:دانشگاه تهران پایه‌گذار حوزه مطالعات کشوری در ایران است

۱۷ام بهمن ،

image_gallery1.jpg

دکتر سید محمد مرندی به عنوان رئیس تازه در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران معرفی و از دکتر سید سعید رضا عاملی، رئیس پیشین دانشکده مطالعات جهان، تقدیر شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر عاملی رئیس پیشین دانشکده مطالعات جهان در مراسم تودیع و معارفه، گفت: خداوند را شاکرم که در این مدت نعمت خدمتگذاری را به حقیر ارزانی داشت. معمولا در چنین مراسمی رسم بر این است که مدیر سابق گزارشی از عملکرد خود در دوران مدیریتش ارائه می دهد اما من ترجیح می‌دهم از ارائه گزارش صرف نظر کنم و عرض کنم که طی یک دوره ۱۳ ساله مقدمات تاسیس موسسه مطالعات آمریکا و اروپا و دانشکده مطالعات جهان فراهم شد و وضعیت فعلی محصول تلاش همه اساتید، کارمندان؛ دانشجویان و به طور حتم اراده ریاست دانشگاه تهران و حمایت معاونین و مدیران ستادی دانشگاه بوده است.

وی اضافه کرد: جای شکرگزاری دارد که دانشگاه تهران پایه گذار حوزه مطالعات کشوری در ایران است و آغازگر حرکتی گسترده و عظیم برای شناخت عمیق و دقیق جهان است.

بنیانگذار دانشکده مطالعات جهان با اشاره به تاسیس دانشکده تصریح کرد: ما در دانشکده مطالعات جهان از همان اول در فضای اخوت و برادری تلاشمان این بود که قدمی در راه علم نافع برداریم. همواره به دانشجویان گفته‌ام که تلاش کنند علمشان در جهت حل مشکلات جامعه و توسعه سلامت و سعادت انسان باشد.

دکترعاملی با بیان اینکه امنیت زمانی در یک جامعه عمیقا معنا پیدا می کند که در جامعه احترام وجود داشته باشد، گفت: اگر قانون و احترام وجود داشته باشد دلبستگی و عشق درپی دارد. اسلام یعنی شریعتی که ما را دعوت به رعایت مجموعه‌ای از باورها و اعتقادات می‌کند، مجموعه‌ای از قوانین و نظام اخلاقی.

وی در پایان از روسا و هیئت رئیسه دانشگاه تهران از زمان تشکیل تا امروز تشکر و اظهار امیدواری کرد که این روند در آینده هم ادامه یابد و تاکید کرد: خدا را شاکر هستم که بار امانت ریاست دانشکده مطالعات جهان را به فردی اندیشمند، مومن و پرتلاش مثل دکتر سید محمد مرندی می‌سپارم و مطمئنم ایشان که از پایه‌گذاران اصلی دانشکده مطالعات جهان بوده‌اند، در این امر خطیر موفق خواهند بود و بنده هم با همه توان در خدمت ایشان خواهم بود.

در ادامه دکتر سید محمد مرندی نیز طی سخنان کوتاهی اظهار داشت: در تاسیس و پیشبرد دانشکده مطالعات جهان جناب آقای دکتر عاملی به حق نقش اصلی و محوری را داشته اند. در حقیقت ایشان مثل پدر بودند برای همه ما. البته برای کسی که چندین سال از عمر و جوانی خود را برای جبهه و جنگ گذاشته است توقعی غیر از این نیست.

وی افزود: من سال هاست که در خدمت دکتر عاملی بوده‌ام و همواره شاهد بودم که همه با احترام خاصی با ایشان برخورد کرده‌اند و این نشان از محبوبیتشان است. امیدوارم بتوانیم به یاری هم در آینده نیز راه ایشان را ادامه دهیم و خدا کمک کند که امور را به بهترین شکل پیش ببریم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.