بنیتس سرمربی چلسی شد

۰۲م آذر ،

914544-15210393-640-360.jpg

رافائل بنیتس تا پایان فصل جاری روی نیمکت مربیگری چلسی خواهد نشست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، آبی‌های لندن رافا بنیتس را جایگزین روبرتو دی‌ماتئو، مربی ایتالیایی برکنار شده خود کرده‌اند. این مربی اسپانیایی در لیگ برتر چهره‌ ناشناسی نیست و در سال ۲۰۰۵ لیورپول را به قهرمانی اروپا رسانده است. هر چند این مربی ۵۲ ساله از زمان برکناری‌اش از مربیگری اینتر در سال ۲۰۱۰ تاکنون بیکار بوده است.

چلسی در پایگاه اینترنتی خود نوشته است: “مالک و سران باشگاه بر این باورند که با بنیتس مدیری با تجربه فراوان از بالاترین سطح فوتبال خواهیم داشت که بسیار زود می‌تواند به ما کمک کند تا به هدف‌هایمان برسیم.”

بنیتس که سابقه هدایت والنسیا را نیز در کارنامه دارد، امروز (پنج‌شنبه) برای اولین بار با شاگردان تازه‌اش دیدار خواهد داشت.

چلسی ساعتی پیش از سپردن سکان هدایت خود به بنیتس از روبرتو دی‌ماتئو جدا شده بود. آبی‌های لندن به سبب نتایج بد این تیم در هفته‌های اخیر به این جمع‌بندی رسیده بودند، چلسی باید دست به تغییر بزند. این تصمیم پس از شکست سه بر صفر برابر یوونتوس تورین در هفته پنجم دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا عملی شد. دی‌ماتئو اگر چه لندنی‌ها را فصل پیش به اولین قهرمانی تاریخ این باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا رساند و قرارداد دو ساله‌ای را هم به عنوان پاداش دریافت کرد ولی هیچ‌گاه در استمفوردبریج گزینه‌ای جدی شمرده نشد. او همواره سایه نام‌های بزرگی چون پپ گوآردیولا یا ژوزه مورینیو را بالای سر خود می‌دید.

بنیتس هم می‌داند با برگشت “پپ” از مرخصی خودخواسته‌اش از بخت چندانی برای ادامه کار در لندن برخوردار نیست. او در اینتر تنها برای ۵ ماه به کار مشغول بود و با کار کوتاه مدت در یک باشگاه به خوبی آشناست. سرمربی آنفیلدی‌ها در فاصله زمانی سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ پیش و پس از حضور آندره ویاش بوآش در جمع آبی‌ها نیز نامزد مربیگری در چلسی شمرده می‌شد ولی هر بار از پذیرفتن این پیشنهاد سر باز زد. این بار اما رومان آبراموویچ توانسته او را متقاعد کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.