بنی‌‌اعتماد با ˝قصه‌ها˝ به جشنواره لندن می‌رود / نمایش ۲۴۵ فیلم در ۱۲ روز

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

فیلم ˝قصه‌ها˝ ساخته رخشان بنی‌اعتماد در بخش غیررقابتی پنجاه و هشتمین جشنواره فیلم لندن به نمایش درمی‌آید.

سرویس سینمایی هنرآنلاین: برگزارکنندگان جشنواره فیلم لندن چهارشنبه فهرست فیلم‌های بخش‌های مختلف این دوره جشنواره را اعلام کردند.

برنامه جشنواره لندن بار دیگر در بخش‌های مختلف با مضامین عشق، مباحثه، چالش، خنده، هیجان، Cult، سفر، صوتی و خانواده طبقه‌بندی شده است. در هر بخش یک فیلم در بخش گالا نمایش داده می‌شود.

از ایران فیلم “قصه‌ها” به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد برای اولین بار در بریتانیا در بخش مباحثه روی پرده می‌رود.

در این بخش در مجموع ۲۲ فیلم حضور دارند که فیلم آمریکایی “اردوگاه اشعه ایکس” به کارگردانی پیتر ستلر با بازی پیمان معادی و کریستن استیوارت یکی دیگر از این آن‌هاست. معادی در “قصه‌ها” هم بازی می‌کند.

بجز معادی دیگر بازیگران این فیلم حبیب رضایی، محمدرضا فروتن، مهراوه شریفی‌نیا، گلاب آدینه، مهدی هاشمی، حسن معجونی، بابک حمیدیان، نگار جواهریان، شاهرخ فروتنیان، ریما رامین‌فر، عاطفه رضوی، باران کوثری، خسرو شهراز، فاطمه معتمدآریا، صابر ابر و فرهاد اصلانی می باشند.

“قصه‌ها” سال ۱۳۹۰ ساخته شد، اما اولین بار بهمن سال قبل در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

فیلم رخشان بنی‌اعتماد مجموعه‌ای از داستان‌های کسانی است که ساکن تهران می باشند.

“قصه‌ها” در این دوره جشنواره ونیز نیز در در بخش مسابقه بین‌الملل حضور دارد و برای دریافت جایزه شیر طلایی رقابت می‌کند. این فیلم بجز جشنواره‌های ونیز و لندن در جشنواره‌های پوسان، تسالونیکی و هامبورگ هم نمایش داده می‌شود.

پنجاه و هشتمین جشنواره فیلم لندن ۸ تا ۱۹ اکتبر (۱۶ تا ۲۷ مهر) برگزار می‌شود. امسال در مجموع ۲۴۵ فیلم بلند داستانی و مستند در این جشنواره روی پرده می‌روند.

در میان فیلم‌های انتخاب شده، ۱۶ فیلم اولین بار در دنیا، ۹ فیلم اولین بار در سطح بین‌المللی و ۳۸ فیلم اولین بار در اروپا در جشنواره لندن نمایش داده می‌شوند.

۱۶ فیلم در بخش گالا، ۱۲ فیلم در بخش مسابقه رسمی، ۱۲ فیلم در مسابقه اولین فیلم بلند داستانی و ۱۲ فیلم در بخش مسابقه فیلم‌های مستند جضور دارند.

جشنواره لندن با اولین نمایش اروپایی فیلم “بازی ساختگی” با بازی بندیکت کامبربچ و کایرا نایتلی آغاز می‌شود. این فیلم به کارگردانی مورتن دربارهٔ آلن تیورینگ یکی از نوابغ دنیای ریاضیات است که از انیگما نیروهای آلمان نازی در جنگ جهانی دوم رمزگشایی کرد.

اولین نمایش اروپایی فیلم جنگی “فیوری” با بازی براد پیت جشنواره لندن امسال را به پایان می‌رساند. این فیلم را دیوید آیر کارگردانی کرده است. داستان در جنگ جهانی دوم روی می‌دهد. پیت در “فیوری” در نقش گروهبان وارددی ظاهر شده که فرماندهی یک تانک شرمن را برعهده دارد. او یک گروه آمریکایی پنج نفره را در مامورینی مرگبار پشت خطوط دشمن فرماندهی می‌کند.

جشنواره فیلم لندن مهم‌ترین اتفاق سینمایی بریتانیا و یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های سینمایی دنیاست. این جشنواره را مؤسسه فیلم بریتانیا (‌BFI) برپا می‌کند. اولین دوره جشنواره لندن سال ۱۹۵۶ برگزار شد.

سال قبل فیلم لهستانی «ایدا» به کارگردانی پاول پاولیکوفسکی جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه اصلی جشنواره لندن را برد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.