بن افلک با «آرگو» نتوانست بر لیام نیسون و «ربوده شده ۲» غلبه کند

مترجم: سریره طاهرافشار  
 

به گزارش سینمانگار، درآمد باکس آفیس امسال به لطف تعداد انگشت شماری از فیلمهای که اکران بالایی داشته اند، ۵۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان داده است که از جمله آن فیلم ها می توان فیلم جدید “لیام نیسون” با نام «ربوده شده ۲» و فیلم تازه اکران این هفته با بازی “بن افلک” با نام «آرگو» را نام برد.

محصول مشترک فاکس قرن ۲۰ و یوروپا کورپ، «Taken 2: ربوده شده ۲» این هفته با اکران در ۳۷۰۶ سینما، ۲۲٫۵ میلیون دلار فروش کرد و در هفته دوم نیز توانست صدرنشینی را حفظ کند.

این فیلم تا به حال در باکس آفیس آمریکا ۸۶٫۸ میلیون دلار درآمد داشته و در سطح جهانی نیز موفق شده ۱۳۲٫۸ میلیون درآمد زایی کند.

مجموع فروش این فیلم در دوهفته ۲۱۹٫۶ میلیون دلار برآورد شده است که بالاتر از فروش کلی قسمت اول این فیلم با ۲۲۶٫۸ میلیون دلار بوده است.

«ربوده شده ۲» به کارگردانی “اولیور مگاتون” و هنرپیشگی “لیام نیسون”، “فامکه جنسن” و “مگی گریس” می باشد.

فیلم تازه اکران شده «Argo: آرگو» محصول وارنر با ۲۰٫۱ میلیون دلار از ۳۲۳۲ سالن سینما کار خود را آغاز کرده و در مکان دوم جدول ایستاده است.

“بن افلک” بازیگر و کارگردان این فیلم با بودجه ۴۴ میلیون دلاری توانست در سینمااسکور رتبه A+ را دریافت کند.

«آرگو» فیلمی تریلر- درام است که داستان این طور بیان شده است: همان طور که انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹ به نقطه جوش می رسد، نیروهای مخصوص CIA دست به اجرای برنامه خطرناکی برای آزاد کردن شش آمریکایی که در سفارت کانادا سرپناه گرفته اند، می زنند.

در این فیلم علاوه بر “بن افلک” بازیگرانی چون “برایان کرانستن”، “آلن آرکین”، “جان گودمن”، “ویکتور گاربر” و “اسکات مک نایری” نقش آفرینی کرده اند.

«Sinister: شوم» عنوان دیگر فیلم تازه اکران این هفته باکس آفیس می باشد. این فیلم ترسناک به نویسندگی و کارگردانی “اسکات دریکسن” در شروع اکران موفق به کسب ۱۸٫۲ میلیون دلار شد.

داستان فیلم با پیدا شدن چند قطعه فیلم در خانه یک رمان نویس جنایی آغاز می شود که به او کمک می کند بفهمد چطور یک خانواده در خانه جدید او به قتل رسیده اند…

“ایتان هاک”، “جولیت رایلنس”، “جیمز رنسون”، “فرد دالتون تامپسون” و “کِلر فولی” بازیگران این فیلم را تشکیل می دهند.

انیمیشن «Hotel Transylvania: هتل ترانسیلوانیا» در سومین هفته اکران با فروش ۱۷٫۳ میلیون دلار توانست مجموع فروش خود را به ۱۰۲ میلیون دلار برساند و در مکان چهارم جدول این هفته قرار گیرد.

«Here Comes the Boom: غرش می آید» اکشن کمدی با بازی “کوین جیمز” این هفته راهی سینماها شد و توانست ۱۲ میلیون دلار بدست آورد.

این فیلم را “فرانک کوراچی” کارگردانی کرده است و فیلمنامه آن را “کوین جیمز” با همکاری “راک روبن” نوشته است.

داستان معلم زیست شناسی دبیرستانی را دنبال می کند که هنرهای رزمی جنگی را بلد است و برای نجات دادن دبیرستانی که در آن کار می کند به رینگ مسابقه قدم می گذارد…

“سلما هایک”، “هنری وینکلر”، “گِرِگ گریمان”، “جو روگان” و “ریجی لی” دیگر بازیگران این فیلم می باشند.

مکان ششم جدول این هفته متعلق به فیلم «Pitch Perfect: گام کامل» با فروش ۹٫۳۴ میلیون دلار می باشد. این فیلم در مجموع سه هفته اکران موفق شد ۳۶٫۱ میلیون دلار کسب کند.

انیمشن «Frankenweenie: فرانکن وینی» ساخته “تیم برتون” کارگردان شناخته شده آمریکایی، در دومین هفته اکران با فروش ۷٫۰۱ میلیون دلار در مکان هفتم جدول ایستاد. مجموع فروش این انیمیشن ۲۲ میلیون دلار گزارش شده است.

اکشن تخیلی «Looper: لوپر» به کارگردانی “ریان جانسون” و بازی “جوزف گوردن لیویت” و “بروس ویلیس” این هفته با کسب ۶٫۳ میلیون دلار،  مجموع فروش خود را به ۵۱٫۴ میلیون دلار رساند و در مکان هشتم  جای گرفت.

«Seven Psychopaths: هفت جانی روانی» نیز فیلم تازه اکران شده این هفته است که در ژانر کمدی- جنایی ساخته شده است.

این فیلم را “مارتین مک دانا” کارگردانی کرده است و “کالین فارل”، “وودی هارلسن”، “سم راک ول”، “مایکل پیت” و “کریستوفر والکن” در این فیلم بازی کرده اند.

«هفت جانی روانی» داستان یک فیلمنامه نویس را نشان می دهد که سهوا گرفتار یک گروه جنایی در لس آنجلس می شود، آن هم زمانی که دوستان دیوانه اش سگ محبوب گانگستری به نام “شی زو” را دزدیده اند.

«هفت جانی روانی» در شروع اکران ۴٫۲۸ میلیون دلار فروش کرده است و مکان نهم جدول را از آن خود کرد.

در رده آخر جدول باکس آفیس این هفته، فیلم «The Perks of Being a Wallflower» با فروش ۲٫۱۷ میلیون دلار قرار گرفت. این فیلم که در هفته چهارم اکران به سر می برد توانست در مجموع ۶٫۱۵ میلیون دلار فروش داشته باشد.

از فیلم های اکران محدود این هفته می توان به فیلم “اِوا دو ورنای” با نام «Middle of Nowhere: وسط ناکجاآباد» که در جشنواره فیلم سان دانس نیز برنده شده بود، نام برد. این فیلم در شش سینما به اکران درآمده است که در مجموع ۷۸٫۰۸۰ دلار فروش کرده است.

همچنین فیلم «Arbitrage: داوری»  با بازی “ریچارد گیر” و “سوزان ساراندون” که هم اکنون در جشنواره فیلم ابوظبی به سر می برد، توانسته ۶٫۷ میلیون دلار در اکرن محدود خود کسب کند.
 


سینما نگار
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.