بهاره رهنما: فیلمسازان مالک نامی را می‌شناسم که می‌گویند نیازی به مطالعه ندارند

۲۲ آبان ،

سینماگران، مطالعه، هفته کتاب/۱

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ بازیگر سریال «خداحافظ بچه» مناسبت هفته کتاب گفت: باید فرهنگ کتابخوانی و مطالعه را در میان همه مردم و اهالی هنر نهادینه کرد متأسفانه فیلمسازانی را می شناسم که می گویند ما نیازی به مطالعه نداریم.

بهاره رهنما؛ بازیگر و نویسنده در گفت و گو با خبرنگار ادبیات سینما پرس با بیان این نکته که فرهنگ مطالعه در کشور ما به درستی نهادینه نشده است درمورد میزان مطالعه در میان اهالی هنر اظهار داشت: البته ممکن است تمایل به مطالعه در میان اهالی هنر بیش از مردم عادی باشد اما باید گفت با این وجود باز هم در صد میزان مطالعه در میان این قشر آنچنان که باید بالا نیست، من فیلمسازانی را می شناسم که می گویند ما نیازی به مطالعه نداریم،این واقعا نکته غم انگیزی است.

نویسنده کتاب «چهار چارشنبه و یک کلاه گیس» ادامه داد: من معتقدم فرهنگ کتابخوانی باید از دوران کودکی و در مدرسه و یا از سوی والدین آموزش داده شود، کتاب خواندن باید مثل غذا خوردن به صورت یک عادت در میان خانواده های ایرانی درآید.

وی تصریح کرد: آینده کشور در دست کودکان ماست و من فکر می کنم مدیران فرهنگی باید بیش از اینها به نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در میان کودکان تلاش کنند، متأسفانه بسیاری از مدارس کشور ما حاوی کتابخانه های ضعیفی می باشند.

رهنما خاطر نشان کرد: نشریات کودک در کشور ما ضعیف است و تبلیغات خوبی هم برای آنها صورت نمی گیرد، من از نسلی هستم که خاطرات و تصاویر کودکی خوبم را از مجلات آن زمان به یادگار دارم و این همان چیزی است که کودکان امروز ما از آن محروم می باشند.

انتهای پیام /ش.ع/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۴۵۷


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.