بهانه تراشی غرب برای دخالت در سوریه

۲۴م آذر ،

یک کارشناس مسایل خاورمیانه گفت: تبلیغات غرب دربارهٔ استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیایی نوعی حمله روانی بوده و بهانه‌ای برای دخالت آن‌ها در امور داخلی سوریه است.

محمد ایرانی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به عدم استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیایی اظهار داشت: کشورهای غربی بارها مسئله استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیایی را مطرح کرده‌اند که در همه موارد با نفی و تکذیب مقامات سوری مواجه شده‌اند چرا که این کشور به هیچ عنوان از این سلاح‌ها استفاده نکرده و نخواهد کرد.

وی با تاکید به اینکه کاربرد سلاح‌های شیمیایی حرکتی غیرانسانی و جنایتکارانه است، تصریح کرد:  هیچ کشوری علیه مردم خود از سلاح‌های مرگبار استفاده نمی‌کند حتی در مواقع ضروری نیز استفاده از سلاح‌های این چنینی جنایت جنگی محسوب می‌شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به حمله روانی غربی به سوریه گفت: تبلیغات آمریکا دربارهٔ استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیایی نوعی حمله روانی به دولت سوریه است که در دستورکار رسانه‌های غربی قرار گرفته است.

ایرانی افزود: غرب و به ویژه آمریکا با به میان کشیدن بحث استفاده سوریه از سلاح‌های شیمایی به دنبال بهانه‌ای است تا بتواند در امور داخلی سوریه دخالت کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطر نشان کرد: مخالفان سوری باید دست از اعتراضات برداشته و با به کارگیری روش‌های  مسالمت‌آمیز و مذاکره با دولت سوریه، مانع از دخالت بیشتر قدرت‌های خارجی خارجی در این کشور شوند تا آرامش و امنیت را دوباره به سوریه بازگردانند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.