بهای معاملات طلا به یورو رکورد زد

بهای معاملات طلا به یورو رکورد زد

بینا- ضعیف شدن ارزش یورو که جایگاه طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه را در میان اروپایی‌ها تقویت کرده، موجب شد بهای طلای معامله شده به یورو به رکورد جدیدی برسد.

طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جمعه در لندن به رکورد ۱۳۸۰ یورو در هر اونس رسید. ارزش یورو به رکورد اندک ۱٫۲۸۴۷ دلار رسیده است.

بهای معاملات طلا در اروپا پس از اینکه بررسی انجام شده نشان داد بانکهای اسپانیایی برای خلاصی از بحران به سرمایه کمتری از آنچه پیش بینی می شد، نیاز دارند، تقویت شد.

اما بهای جهانی طلا روز جمعه کاهش یافت. با این همه این فلز گرانبها با اعلام سیاستهای محرک اقتصادی بانکهای مرکزی جهان که موجب افزایش تقاضا در بازار شد، بزرگ‌ترین رشد سه ماهه در طی دو سال گذشته را به ثبت رساند.

طلا حدود ۱۱ درصد در سه ماهه سوم رشد بها داشته که بهترین ترقی سه ماهه این فلز از سه ماهه دوم ۲۰۱۰ به شمار می رود. همچنین طلا با رشد پنج درصدی در ماه سپتامبر، برای چهارمین ماه متوالی رشد ماهانه داشت.

معاملات طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار کامکس نیویورک با ۶٫۶۰ دلار کاهش بها، به ۱۷۷۳ دلار در هر اونس رسید. به گزارش رویترز، حجم معاملات ۲۰ درصد کمتر از متوسط ۲۵۰ روز بود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.