بهای اونس طلا کاهش یافت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

به دنبال بهبود تولیدات صنعتی آمریکا و در آستانه برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا قیمت جهانی طلا با کاهش روبرو شد و به مرز ۱۳۶۰ دلار در هر اونس رسیده است.

خبراقتصادی:به گزارش بلومبرگ، نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است طی امروز سه شنبه و فردا برگزار شود و سرمایه گذاران بین المللی نگران کاهش محرک پولی و تاثیر منفی آن بر قیمت جهانی کالاهای مختلف از جمله طلا می باشند.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۷ درصد کاهش به کمتر از ۱۳۶۰ دلار رسیده است. قیمت طلا روز قبل برای لحظاتی به بیش از دلار رسیده بود که بالاترین رکورد از ۹ سپتامبر به شمار می رفت.

میزان تولیدات صنعتی آمریکا طی ماه فوریه با رشد چشمگیری روبرو شده و به بالاترین حد خود در ۶ ماه اخیر رسیده است. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون با رشد ۱۳ درصدی روبرو شده که مهمترین سبب آن نگرانی سرمایه گذاران نسبت به وضعیت اقتصادی چین و ادامه تنش در روابط اوکراین و روسیه بوده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی نگرانی سرمایه گذاران نسبت به کاهش ۱۰ میلیارد دلاری محرک پولی تاثیر بسیاری بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته است.

فدرال رزرو در دو نشست قبلی خود ۲۰ میلیارد دلار از محرک پولی را کاهش داده و به اعتقاد کارشناسان اقتصادی اجرای این محرک پولی تا نشست اکتبر آینده فدرال رزرو متوقف خواهد شد.

اتحادیه اروپا و آمریکا نیز روز قبل تحریم های تازهی را ضد مقام های روسی اعمال کرده اند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.