بهای جهانی طلا به دنبال افزایش احتمال مداخله نظامی در سوریه به ۱۴۲۰ دلار رسید

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بهای جهانی طلا روز سه شنبه با افزایش نگرانی‌ها نسبت به احتمال مداخله نظامی آمریکا در سوریه و سقف بدهی آمریکا که تقاضای سرمایه گذاران برای این فلز گرانبها را افزایش داد، به بالاترین سطح در سه ماه قبل صعود کرد.

خبراقتصادی:  بهای نهایی معاملات حجم بالای طلا برای تحویل در دسامبر در بازار کامکس نیویورک با ۲۷٫۱۰ دلار یا دو درصد افزایش به ۱۴۲۰ دلار در هر اونس رسید. این بالاترین قیمت نهایی معاملات طلا از ۱۴ مه است که بهای این فلز گرانبها به ۱۴۲۴ دلار در هر اونس رسیده بود.

طلا اکنون حداقل ۲۰ درصد بالاتر از رکورد اندک ۱۱۸۰ دلار است که در ۲۸ ژوئن به آن رسیده بود و رسما وارد روند صعودی شده است. از نظر تکنیکی تعریف روند صعودی، افزایش حداقل ۲۰ درصدی ارزش هر بازاری است و بازار نزولی نیز برعکس این تعریف است. با اینهمه ارزش طلا همچنان ۱۵ درصد نسبت به ابتدای سال جاری میلادی کمتر است.

 قیمت‌های نقره نیز صعود طلا را دنبال کرده و به بالاترین سطح در چهار ماه قبل رسیدند. بهای نقره برای تحویل در ماه سپتامبر ۶۴٫۱ سنت یا ۲٫۷ درصد افزایش یافت و به ۲۴٫۶۵۱ دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت نهایی از ۱۲ آوریل به این سو بود.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، تقاضای سرمایه گذاران برای فلزات ارزشمند از جمله طلا در شرایط بی‌ثباتی ژئوپولیتیکی، به منظور حفاظت از سرمایه‌شان افزایش پیدا می‌کند. همچنین طلا جایگزین مطمئن ارزهای بدون پشتوانه به شمار می‌رود و سرمایه گذاران برای حفاظت از سرمایه در برابر تاثیر احتمالی سیاست‌های پولی و مالی اغلب طلا خریداری می‌کنند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.