بهای جهانی طلا به ۱۲۸۴ دلار رسید

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

قیمت طلا که روز گذشته با افزایش نسبی روبرو شده بود امروز چهارشنبه بدون تغییر چندانی روبرو شده و به ۱۲۸۴ دلار در هر اونس رسیده است.

 انتشار آمارهای مربوط به بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و گمانه زنی کارشناسان اقتصادی نسبت به اجرای سیاست های محرک بیشتر از سوی بانک مرکزی اروپا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای مالی داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز به ۱۲۸۴ دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز با رشد یک درصدی روبرو شد . قیمت این فلز زرد پیش از این به پایین ترین حد خود در دو ماه اخیر رسیده بود. 

تازه ترین گزارش اقتصادی آمریکا نشان می دهد شاخص اعتماد مصرف کننده طی ماه اوت با رشد چشمگیری روبرو شده و به بالاترین حد خود از اکتبر ۲۰۰۷ میلادی رسیده است. میزان تقاضا برای کالاهای صنعتی نیز در این کشور به بالاترین سطح خود در ماه جولای رسیده است.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که بانک مرکزی اروپا برای اجرای محرک پولی بیشتری آماده می شود و این مساله موجب کاهش بیشتر ارزش یورو خواهد شد.

توافق اسرائیل و فلسطین برای برقراری آتش بس بلند مدت و متوقف شدن درگیری ها در نوار غزه موجب کاهش نگرانی ها بین المللی شده است.

— .

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.