بهای جهانی طلا کاهش یافت/هر اونس ۱۷۲۵ دلار

۲۳ آبان ،

4-634.jpg

بهای جهانی طلا در پی صعود ارزش دلار و تشدید نگرانی‌ها نسبت به بحران بدهی در منطقه یورو، از رکورد بالای اخیر کاهش یافت.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طلا در معاملات سنگاپور، با ۲٫۷۰ دلار کاهش بها، به ۱۷۲۵ دلار در هر اونس رسید در حالیکه روز جمعه به ۱۷۳۸ دلار صعود کرده بود.

معاملات طلا در آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر، ۵٫۵۰ دلار کاهش بها داشت و به ۱۷۲۵ دلار در هر اونس رسید.

بهای معاملاتی که روز سه شنبه انجام شد، به سبب سقوط ارزش یورو به پایین‌ترین سطح دو ماه قبل در برابر دلار آمریکا و نامعلومی نسبت به بحران بدهی یونان، از بالاترین قیمت سه هفته قبل کاهش داشت اما احتمال افزایش مالیات و کاهش بها در آمریکا، همچنان سرمایه گذاران را به سمت طلا جلب می کند.

به رغم کاهش اخیر بها، طلا در سال جاری تاکنون حدود ۱۰ درصد رشد بها داشته است.

طلا سال میلادی قبل با تقاضای سرمایه گذاران برای این فلز گرانبها به منظور حفاظت از حاویی در بحبوحه وخامت بحران بدهی اروپا، به رکورد ۱۹۲۰ دلار در هر اونس رسیده بود اما بهای این فلز در معاملات سال جاری نوسان بسیاری داشته است و با اینکه به بالاترین قیمت ۱۱ ماهه قبل در سه ماهه سوم سال جاری رسید اما همچنان پایین ۱۸۰۰ دلار باقی ماند.

به گزارش تفسیری رویترز، جمی سوکالسکی، مدیر عامل شرکت بریک گلد که بزرگ‌ترین تولیدکننده طلای جهان است، پیش بینی کرده که به سبب بها و موانع تولید که سبب محدود شدن تامین طلا در برابر تقاضا رو به رشد از سوی بانک‌های مرکزی و مصرف کنندگان چینی می گردد، قیمت‌ها ممکن است به دو هزار دلار در سال ۲۰۲۴ برسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.