بهای نفت آمریکا افزایش یافت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

انتظار کارگزاران و سرمایه‌گذاران برای انتشار گزارش هفتگی مربوط به میزان ذخایر نفتی راهبردی آمریکا توسط وزارت انرژی این کشور که برخی پیش بینی ها حاکی از کاهش آن است، باعث شد بهای نفت آمریکا در روز چهارشنبه افزایش یابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز از نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین وست تگزاس اینترمدییت، در آغاز معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه نوامبر با ۱۴ سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۹۱ دلار و ۷۰ سنت رسید.

مت اسمیت از شرکت تولید انرژی الکتریکی و مهندسی برق اشنایدر الکتریک که در زمینه مدیریت انرژی تخصص دارد گفت انتظار برای انتشار میزان ذخایر راهبردی نفت خام در آمریکا بیشترین نقش را در افزایش قیمت نفت داشته است.

انجمن نفت خام آمریکا (API) که به عنوان نهادی کارشناسی همه مسائل مربوط به صنعت نفت وگاز طبیعی این کشور را درسطح ملی مورد بررسی قرار می‌دهد و در نتیجه آمار و ارقام ویژه خود را درباره میزان ذخیره سازی هفتگی نفت خام آمریکا یک روز قبل از وزارت انرژی آمریکا منتشر می‌کند، در گزارش این هفته خود پیش‌بینی کرده است که میزان ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا تا هفته منتهی به ۱۹ سپتامبر احتمالا شش ونیم میلیون بشکه کاهش یافته است.

سرمایه گذاران همواره نوسانات ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا را که وزارت انرژی این کشور هر هفته رقم آن اعلام می‌کند، در بستن قراردادهای خرید و فروش نفت، مورد توجه قرار می‌دهند. زیرا کاهش این شاخص، حاکی از افزایش تقاضای آمریکا برای انرژی، به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت جهان و افزایش آن نیز منجر به افزایش قیمت نفت خواهد شد.

انتهای پیام/

– .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.