بهای نفت برنت به ۱۰۵ دلار رسید

۱۷اردیبهشت،

به گزارش Consbank، به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت در روز قبل به بالاترین سطح یک ماه اخیر و بالای ۱۰۵ دلار در هر بشکه رسید، زیرا نگرانی‌ها دربارهٔ عرضه‌ نفت پس از حمله رژیم صهیونیستی به سوریه نگرانی از ضعف تقاضای جهانی را تحت‌الشعاع قرار داد.

بهای نفت برنت با ۳۶ سنت کاهش به ۱۰۵ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز قبل ۱۰۵ دلار و ۴۶ سنت (بالاترین رقم از ۱۰ آوریل) تاکنون معامله شد.

نفت برنت پس از سقوط به زیر ۹۹ دلار در چهارشنبه قبل مجددا بیش از شش دلار در هر بشکه افزایش قیمت داشته است.

همچنین نفت آمریکا با ۴۴ سنت کاهش ۹۵ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه معامله شد.

تتسو ایموری مدیر تحلیلگر بازار نفت در توکیو گفت: پس از افزایش شدید قیمت‌ها در روزهای اخیر، سودآوری خوبی برای سرمایه‌گذاران به وجود آمده است. پایه‌های کنونی بازار بسیار ضعیف می باشند زیرا چین پیشرفت اقتصادی کندی دارد و آمریکا تقاضای نفت چندانی ندارد.

انتظارات دربارهٔ‌ افزایش ذخایر نفت آمریکا پس از رسیدن به یک رقم بی‌سابقه نیز بر روی قیمت‌ها فشار می‌آورد.

نتایج بررسی‌های اولیه رویترز که پیش از گزارش موسسه نفتی آمریکا و اداره اطلاعات انرژی وزارت انرژی آمریکا به دست آمده نشان می‌دهد که ذخایر نفتی آمریکا در هفته منتهی به سوم مه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است.

این تحلیلگر نفتی در ژاپن افزود: قیمت نفت برنت در حوالی ۱۰۰ دلار و نفت آمریکا در حدود ۹۰ دلار در هر بشکه طرفداران بسیاری پیدا خواهد کرد. بعید است که قیمت‌ها به زیر این دو سطح برسد زیرا کشور‌های تولید‌کننده و صادر‌کننده‌ نفت باید قیمت‌ها را در این سطح نگاه دارند تا بودجه‌های سالانه خود را تامین کنند.

ایموری افزود: گزینه اعمال نفوذ روی قیمت‌ها بیشتر از جانب تولید‌کنندگان صورت می‌گیرد تا مصرف‌کنندگان. اگر قیمت‌ها به شدت پایین بیاید تولید‌کنندگان صرفا تولید و صادرات خود را کاهش خواهند داد.

موسسه مورگان استنلی در تحقیقی که روز دوشنبه انتشار یافت اعلام کرد: انتظار می‌رود بهای نفت برنت در نیمه دوم ۲۰۲۴ افزایش پیدا کند.

این بانک افزود: تعادل جهانی نفت تابستان امسال منسجم‌تر خواهد بود و قیمت نفت برنت در نیمه دوم سال بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

براساس اطلاعات موسسه تبادلات بین قاره ای در هفته منتهی به ۳۰ آوریل صندوق‌های تامین‌کننده‌ و دیگر فعالان پیش‌بینی‌های خود را روی افزایش قیمت نفت برنت متمرکز کردند.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.