بهای نفت در بازار آسیا کاهش یافت

به گزارش ایرنا ، پایگاه اطلاع رسانی ‘ روماندی نیوز ‘ سوئیس روز پنجشنبه با اعلام این خبر ، افزود : تحلیلگران دلیل کاهش بهای نفت را افزایش ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا و بی ثباتی سیاسی فزاینده در یونان عنوان می کنند.

بر پایه این گزارش ، در معاملات صبح امروز آسیا، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه ژوئن با هشت سنت کاهش به ۹۶٫۷۳ دلار رسید. هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در مدت مشابه نیز با ۴ سنت کاهش، ۱۱۳٫۱۶ دلار معامله شد.

به گفته ‘ جاستین هارپر ‘ تحلیلگر مؤسسه ‘ آی جی مارکتس ‘ سنگاپور، نگرانی سرمایه گذاران از این که دولت جدید یونان مسئله بازپرداخت بدهی های خود را زیر سووال برده و در پی آن از حوزه یورو خارج شود ادامه دارد . چرا که این مسئله می تواند واکنش زنجیره ای کشورهایی را در پی داشته باشد که ادامه حضور آنان در منطقه یورو با ابهام رو به روست .

این گزارش حاکی است : با گذشت چهار روز از برگزاری انتخابات پارلمانی یونان که به نفع احزاب مخالف با تعهدات این کشور در قبال بدهکاران به پایان رسید ، این کشور همچنان برای تشکیل دولت در تلاش است. ‘ الکسی سیپراس ‘ (Alexis Tsipras ) رئیس حزب چپگرای افراطی ‘سیریزا’ (Syriza ) دیشب اعلام کرد که از تشکیل دولت صرف نظر می کند.

به این ترتیب ، اکنون ‘ اوانجلوس ونیزلوس ‘ (Evangélos Vénizélos ) رئیس حزب سوسیالیست ‘ پاسوک’ (Pasok) تلاش خواهد کرد تا پیش از نشست رسمی همه احزاب با رئیس جمهوری ، تلاش خود را برای تشکیل دولت انجام دهد. در غیر اینصورت ، این کشور به سمت برگزاری انتخابات جدید پیش خواهد رفت.

‘ سانجیو گوپتا ‘ رئیس بخش نفت و گاز مؤسسه ‘ ارنست اند یونگ ‘ در منطقه آسیا و اقیانوسیه اعلام کرد : افزایش ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا نیز در کاهش بهای نفت مؤثر بود.

وزارت انرژی آمریکا دیروز ( چهارشنبه ) از افزایش ذخایر نفت خام این کشور برای هفتمین هفته پیاپی خبر داد که میزان ذخیره طلای سیاه را در این کشور به میزان بی سابقه ای در دو دهه اخیر رساند.

روماندی نیوز در ادامه نوشت : شب گذشته در بازار معاملات نیویورک ، هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه ژئن با ۲۰ سنت کاهش نسبت به روز سه شنبه ، بشکه ای ۹۶٫۸۱ دلار معامله شد .

در لندن نیز بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن با ۴۷ سنت افزایش به ۱۱۳٫۲۰ دلار رسید.

مترجمام ** ۹۰۵۳**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۳۶۷۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.