بهبود اجرای طرح سالم سازی دریا

جام جم آنلاین: فرمانده ناجا با اشاره به اینکه اجرای طرح سالم سازی دریاها، هر سال رو به بهبود است، تصریح کرد: نیروی انتظامی در تابستان امسال با افزایش اعزام نیرو به استان های مازندران و گیلان، سعی در بهبود اجرای این طرح نسبت به سال های گذشته دارد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز در دومین نشست مجمع کانون بازنشستگان ناجا گفت: کانون بازنشستگان با تلاش و همت بسیار زیاد تشکیل شد و افرادی که در این کانون مسوولیتی را می‌پذیرند باید بدانند که توقعات زیادی از آنان می‌رود.

وی افزود: با رسیدگی به وضعیت بازنشستگان، امید و آینده مطمئنی را برای کارکنان امروز ناجا فراهم می کنیم.

سردار احمدی مقدم اضافه کرد: کانون بازنشستگان نباید به دنبال رفع مسائل مادی باشد بلکه باید به مسائل معنوی، تجمیع و مکتوب‌ کردن تجارب و همچنین انتقال آن به افسران حاضر به خدمت تلاش کند.

فرمانده ناجا با اشاره به تغییر وضعیت ۱۰ هزار نفر از کارکنان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از پیمانی به رسمی از ارائه ۱۳۰۰ میلیارد تومان انواع تسهیلات به کارکنان در سال گذشته خبرداد و گفت: اگر این رقم را به همین تعداد نیرو تقسیم می شد، به هر نفر ۱۳۰ میلیون تومان در قالب وام جهت تشکیل زندگی می رسید و آنها می توانستند در بازده زمانی ۲۰ سال، این مبلغ را باز گردانند.

سردار احمدی مقدم خاطرنشان کرد: با تحقیقات صورت گرفته بر طبق نرم جهانی در خصوص سلامت اخلاقی سازمانی، سازمان های پلیس در میانگین جهانی، فاسدترین سازمان ها هستند اما براساس تحقیق انجام شده در کشور، پلیس جمهوری اسلامی ایران در کنار معلمان آموزش و پرورش در صدر سازمان هایی است که از سلامت اخلاقی برخوردارند که این امر برای ما مایه افتخار است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: باید مشکلات کارکنان مرتفع شود و ناجا در جهت رفع دغدغه های کارننان و تامین آتیه، مسکن آنها گام های موثری برداشته است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی به منظور حمایت ماموران پلیس در طرح های عملیاتی با اختصاص انواع بیمه اعم از عمر، حوادث، مسوولیت، گام های بلندی برداشته است، گفت: در گذشته ، مامور پلیس به دلیل شلیک به اشرار و قاچاقچیان در مرز، بازداشت می شد اما در سال های اخیر با در نظر گرفتن این بیمه ها، این دغدغه ها کاهش یافته است.

فرمانده ناجا افزود: در صورتی که مامور پلیس سهواً کار خطایی انجام دهد، سازمان از وی حمایت می کند این در حالی است که سازمان با گذاشتن وثیقه اجازه نمی دهد مامور پلیس در بازداشت به سر برد.

سردار احمدی مقدم در مورد بیمه عمر ماموران شهید، اظهارداشت: امروز دیگر خانواده شهدای پلیس، دغدغه گذران زندگی را ندارند بلکه ناجا آنها را مورد حمایت قرار داده و نیازهای آنان را تامین می کند.

این مقام مسوول انتظامی با بیان اینکه بر طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، بدهی ماموران شهید صفر می شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که برای دریافت وام ثبت نام کرده باشند، اما نوبت وام به وی نرسیده بود، آن وام به صورت رایگان به خانواده وی پرداخت می شود البته از ماموران متوفی در ناجا نیز حمایت هایی صورتی می گیرد اما این حمایت ها نسبت به ماموران شهید خفیف تر است.

فرمانده نیروی انتظامی درباره ارائه خدمات رفاهی به ماموران پلیس گفت: بودجه ۷۰ میلیارد تومانی برای خدمات رفاهی در نظر گرفته شده که این شامل یارانه و ساخت اماکن رفاهی می‌شود.

سردار احمدی مقدم اضافه کرد: تلاش می کنیم ارائه خدمات رفاهی به بازنشستگان را سرعت ببخشیم تا دیوار بین شاغلان و بازنشستگان را کوتاه کنیم.

فرمانده ناجا با اشاره به تبدیل شدن موسسه مالی قوامین به بانک، افزود: تبدیل‌ شدن موسسه قوامین به بانک قدرت مالی و پشتیبانی ناجا را افزایش داد و با عرضه سهام این بانک در بورس، همه بازنشستگان و شاغلان جزو سهام داران قوامین می‌شوند.

اجرای طرح تابستانی 

سردار احمدی مقدم همچنین در حاشیه این نشست درجمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تابستانی اظهارداشت: این طرح، پس از تعطیلی مدارس اجرا خواهد شد و پلیس با حضور گسترده، امنیت راهها، تفرجگاه ها و شهرهای مسافرتی را برعهده می گیرد.

وی با اشاره به افزایش شیفت گشت های پلیس، اظهارداشت: این افزایش به منظور تامین امنیت مردم است.

این مقام انتظامی در پاسخ به سووال یکی از خبرنگاران مبنی بر دریافت افشانه اشک آور یا وسایل دفاع شخصی برای خبرنگاران، تصریح کرد: پلیس این آمادگی را دارد اما نماینده صنوف برای دریافت این وسایل باید به پلیس پیشگیری مراجعه کرده و بر طبق ضوابط و در چارچوب خاصی، این وسایل به آنها ارایه شود.

وی با اشاره به اجرای طرح سالم سازی دریاها در سال ۹۱،گفت: خوشبختانه با تلاش استانداران و دستگاه های متولی، هر سال طرح سالم سازی دریاها، رو به بهبود است.

فرمانده نیروی انتظامی کشورمان، یادآور شد: همچنین تمهیداتی برای مقابله با مزاحمان نوامیس مردم و همچنین تامین امنیت اخلاقی در این رابطه اتخاذ شده است.

سردار احمدی مقدم افزود: نیروی انتظامی در تابستان امسال با افزایش اعزام نیرو به استان های مازندران و گیلان، سعی در بهبود اجرای این طرح نسبت به سال های گذشته داریم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.