بهبود روابط بین کشورهای مسلمان به آرامش منطقه کمک می‌کند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم جشن تصویب قانون اساسی تونس با وزیر خارجه و ولیعهد مراکش، نایب رئیس مجلس تونس و رئیس مجلس لیبی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی در ادامه سفر دو روزه به تونس، عصر امروز (جمعه ۱۸ بهمن) در دیدار با وزیر خارجه مغرب، گفت: خوشحالیم که مجدد روابط بین کشور ایران و مغرب برقرار شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو کشور ایران و مراکش تاثیر مهمی در منطقه دارند، ادامه داد: روابط بین دو کشور باید رو به بهبودی برود، زیرا روابط بین کشورهای مسلمان می تواند به آرامش منطقه کمک کند.

سعد الدین العثمانی -وزیر خارجه مغرب- در این دیدار ضمن اظهار خوشحالی از بهبود روابط دو کشور، گفت: اتفاقات میان دو کشور سوتفاهم بود که به حمد الله رفع شد و ما خوشحالیم که روابط بین کشور مراکش و ایران دوباره بهبود یافت.

وی با بیان اینکه بهبود روابط به نفع دو کشور است، ادامه داد: با توجه به نقش مهم ایران در منطقه بهبود روابط مناسب است.

گفتنی است در حاشیه جشن تصویب قانون اساسی کشور تونس دکتر لاریجانی دیداری با ولیعهد مراکش داشت که در این دیدار ولیعهد مراکش گفت: من حامل پیام پادشاه مراکش هستم و هیچ مشکلی نباید بین دو کشور ایران و مراکش باشد.

مولای حسن ولیعهد مراکش، ادامه داد: ما آماده همکاری بیشتر بین دو کشور هستیم و امیدواریم در آینده تاثیر این همکاری بین دو کشور ملموس باشد.

همچنین در حاشیه جشن تصویب قانون اساسی تونس دکتر علی لاریجانی با رئیس مجلس لیبی هم دیدار داشت.

رئیس مجلس لیبی گفت: سخنان جنابعالی در این مراسم حرف دل همه ما بود و حقایق را عنوان کردید.

وی ادامه داد: ما اکنون در لیبی با مشکلاتی که دشمنان برای انقلاب به وجود آورده اند مواجه هستیم ولی در حال کنترل شرایط هستیم.

رئیس مجلس لیبی با بیان اینکه امیدواریم که هرچه سریع تر تدوین قانون اساسی لیبی انجام شود، گفت: من بی شک در بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که به زودی در ایران برگزار می شود شرکت خواهم کرد.

لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس لیبی گفت: ما خوشحالیم که انقلاب لیبی به نقطه عطف خود رسیده و همراه شما هستیم و امیدوریم که مشکلاتتان  حل شود.

همین طور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با نایب رئیس مجلس تونس نیز دیدار کرد.

انتهاب پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.