بهبود کیفیت با اتصال به زنجیره جهانی قطعه سازان خودرو

بهبود کیفیت با اتصال به زنجیره جهانی قطعه سازان خودرو

عصر خودرو : اتصال کشور به زنجیره جهانی قطعه سازان خودرو، سبب ارتقای کیفیت در تولیدات قطعه سازان داخلی می شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران امین آزاد کارشناس صنعت خودرو با بیان مطلب فوق اظهار داشت: بر اساس آمارهای ارایه شده توسط شرکت های سازه گستر و ساپکو حدود هزار واحد قطعه سازی در کشور فعال هستند که تنها ۱۰ درصد از این تعداد تولیداتشان در محدوده استاندارد است.
وی افزود: دانش فنی در تولید قطعات بسیار پایین است که با ادغام واحدهای قطعه سازی و برخورداری از مراکز مهندسی و تحقیقاتی واحد، وضعیت قطعه سازان سامان می یابد و این امر افزایش بهره وری در این واحدها را درپی دارد.
آزاد بیان کرد: بخش قطعه سازی پتانسیل بسیار بالایی در جهت صادرات قطعات تولیدی دارد که متاسفانه به جهت وضعیت موجود در صنعت و عدم ارتباط و شناخت متقابل صنایع و دانشگاهها ازاین مزیت استفاده نمی شود.
وی ادامه داد: درواقع ریشه عدم رضایت مشتریان در استفاده از خودروهای داخلی، در صنعت قطعه و واحدهای قطعه سازی است.
آزاد افزود: در صورت ساماندهی واحدهای تولیدی قطعه، صنعت خودرو نیز پیشرفت کرده، کیفیت خودرو افزایش یافته و در نتیجه قیمت خودرو ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش می یابد.
این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: پیوستن کشور به زنجیره جهانی قطعه سازان خودرو و انتقال دانش فنی موجب ارتقای کیفیت تولیدات واحدهای قطعه سازی داخلی می شود.
آزاد خاطر نشان کرد: کاهش قیمت تمام شده ، ارتقای سطح تولید و افزایش کیفیت خودرو با بهره گیری از دانش جهانی در تولید قطعات خودرو به دست می آید.

سه شنبه ۱۴ شهریور   ۹:۳۷


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.