بهبود ۲۰۰ مبتلا به کرونا با تزریق پلاسما/ طرح ایران را به نام غرب می‌نویسند

بهبود ۲۰۰ مبتلا به کرونا با تزریق پلاسما/ طرح ایران را به نام غرب می‌نویسند

عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید، با وجود آنکه درمان کرونا به وسیله تزریق پلاسما از در ایران از روزهای ابتدایی اسفند کلید خورد و تاکنون تمام گام‌های آن با موفقیت طی شده است، اما این شیوه در ایران مورد توجه قرار نگرفته و رسانه‌های خارجی از معجزه آمریکا در این زمینه می‌گویند.

ناصر ریاحی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ایران جزو پنج کشور نخست دنیا در حوزه استفاده از فن آوری‌های پلاسما درمانی به شمار می‌رود. ما از سال ۱۳۸۴ این کار را در ایران با حضور اساتید بسیار بزرگ آغاز کردیم و در حال حاضر ۱۰ مرکز دریافت پلاسما با حضور بیش از ۱۰ هزار نیرو، در کشور فعال هستند.
وی با اشاره به استفاده از پلاسما برای درمان بیماران کرونایی در ایران، گفت: ما از روز پنجم اسفند و چند روز پس از ورود این ویروس به کشور، طرح استفاده از پلاسما برای درمان این بیماری را در دستور کار قرار دادیم. پس از برگزاری جلسات گسترده با اساتید کار وارد فاز بالینی شد و متخصصان اصرار داشتند پس از طی کردن چند مرحله موفق، در این رابطه اطلاع رسانی شود.
این فعال صنعت دارو ادامه داد: در گام نخست پس از دریافت پلاسما از تعدادی از بهبود یافتگان کرونا، این پلاسما به تعدادی از بیماران تزریق شد که نتایج موفقیت آمیزی داشت و پس از آن این تزریق روی ۲۰۰ بیمار دیگر انجام شد و نتایج آن بسیار موفقیت آمیز بوده، حال تمامی این بیماران بهتر شده و تعدادی از آنها به شکلی معجزه آسا بهبود یافته‌اند.
ریاحی با بیان اینکه به زودی مقالات علمی این طرح درمانی منتشر شده و تجربه ایران در اختیار جهان قرار خواهد گرفت، بیان کرد: با وجود آنکه این اتفاق بسیار مهم است و می‌تواند برای درمان این بیماری کمک جدی کند، اما متاسفانه در کشور ما توجه چندانی به آن صورت نگرفت و ما می‌بینیم وقتی چند روز قبل سازمان غذا و داروی آمریکا از آغاز تحقیقاتشان روی این روش صحبت می‌کند، رسانه‌های خارجی از آن به معجزه یاد می‌کنند، این در حالی است که این شیوه از چند هفته قبل در ایران کلید خورده و برنامه‌ای که ما داریم، با اختلافاتی بسیار محدود شبیه برنامه‌ای است که سازمان غذا و داروی آمریکا آن را منتشر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی جهان با ویروسی مانند کرونا مواجه شده، دیگر نه کسی به دنبال سودآوری شخصی است و نه اشخاص و افراد مهم هستند، بلکه باید هر طرحی که می‌تواند کمکی به درمان مبتلایان به این ویروس کند را در دستور کار قرار دهیم. از این رو امیدواریم با توجه به این دستاورد، در روزهای آینده خبرهای خوش بیشتری در این زمینه بشنویم.
به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، پس از شیوع جهانی ویروس کرونا، بسیاری از محققان جهانی تلاش خود برای پیدا کردن دارو یا واکسن این ویروس را آغاز کرده‌اند. یکی از طرح‌هایی که از چند هفته قبل در ایران و پس از آن در تعدادی از کشورهای جهان کلید خورده، بحث استفاده از پلاسما در درمان مبتلایان است.
انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.