بهترین راه برای مقابله با بیماری آرتروز چیست؟

خبرگزاری آریا- بیمار مبتلا به آرتروز باید به حد کافی مواد مورد نیاز بدن خود را از طریق غذا تأمین کند زیرا اگر تغذیه نامناسب باشد،‌ بدن نیز ضعیف می شود و به تبع آن مقابله با بیماری دشوارتر می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، دفتر آموزش و ارتقا سلامت جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:‌ آرتروز شایعترین بیماری از دسته التهاب مفاصل است و در این بیماری غضروف مفصل آسیب دیده و کم کم از بین می رود  همچنین آرتروز ممکن است هر مفصلی را درگیر کند اما مفصل بزرگ که وزن بدن را تحمل می کنند مثل مفاصل زانو، ران و ستون فقرات بیشتر در معرض ابتلا هستند.
بنابراین گزارش،‌ افراد مبتلا به آرتروز حتما باید داروهای ضد درد خود را که پزشک برایشان تجویز کرده را به موقع مصرف کنند زیرا اگر درد شروع شود و بعد مسکن مصرف کنند،‌ درد دیرتر و سخت تر کنترل می شود اما مصرف مرتب و طبق دستور پزشک باعث می شود شدت حملات درد کاهش یابد.
این گزارش می افزاید، بهتر است این افراد از مفصل بیمار خود کمتر کار بکشند و در هر ساعت دست کم ده دقیقه به مفصل خود استراحت بدهند و سعی کنند تا حد امکان فعالیت های بدنی خود را طوری تنظیم کنند که مفصل مبتلا کمتر فعال باشد.
بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقا سلامت، درافرادی که اضافه وزن دارند کم کردن وزن باید حتما مد نظر قرار گیرد همچنین رژیم گرفتن و ورزش کردن برای کاهش وزن باید تحت نظر پزشک انجام شود.
گفتنی است: افراد مبتلا به آرتروز، برای کاهش درد خود می توانند از کیسه یخ استفاده کرده و یا طبق دستور پزشک خود از مسکن های ضد درد و ضد التهاب که در کاهش درد مفصل مؤثر است، استفاده کنند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.