بهترین راه جلوگیری از بوی بد دهان را بدانید

پنجشنبه ۵ مرداد – ۱۱:۴۵:۳۶ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- مصرف مواد غذایی مثل لیموترش، شربت پرتقال و سبزی‌های معطر مثل نعناع، مرزه و ترخون از  بوی بد دهان به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان جلوگیری می کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  کارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: استفاده از قرص‌ها و اسپری‌های خوشبو کننده علاوه بر بیماری‌های ریه، باعث فرسودگی دندان‌ها به مرور زمان می شود.
عفت لامع گفت: نخ‌ کشیدن دندان‌ها روش بسیار مناسبی برای برداشتن خرده‌های غذایی از لابه‌لای دندان‌ها و حفظ سلامت دندان است که اغلب افراد پیش از مسواک زدن آن را فراموش می‌کنند.
وی افزود: با استفاده از مواد غذایی مناسب و پرهیز از مصرف مواد غذایی مثل سیر، پیاز و ادویه در سحر می توان از بوی دهان در ماه مبارک رمضان جلوگیری کرد.
این کارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان با اشاره به اینکه بوی دهان می تواند نشانه وجود مشکلی در دهان، لثه و دندان باشد، تصریح کرد: این مشکل همچنین ممکن است به دلیل عفونت‌های تنفسی و اختلالات گوارشی برای هر فرد روی دهد.
لامع با تاکید بر مراجعه به پزشک برای اطمینان از سلامت دهان و لثه اظهار داشت: معمولا در برخی افراد چند ساعت قبل از زمان افطار به علت گرسنگی و استفاده بدن از ذخایر چربی موجود برای تامین کالری مورد نیاز بوی خاصی از دهان استشمام می‌شود که پس از صرف افطار این بو برطرف خواهد شد.
وی تاکید کرد: هنگام مسواک زدن حتما باید مسواک را روی زبان کشید تا باقیمانده مواد غذایی بودار کاملا از روی زبان پاک شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۶۱۱۴۵۳۶۴۸۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.