بهترین سن برای رییس شدن!

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

پژوهشگران در تحقیقات اخیر دریافتند: مدیران بالاترین سطح سرزندگی‌ حرفه‌یی‌شان را در دهه پنجاه عمر خود نشان می‌دهند.

به گزارش ایسنا، این مطالعه، سرزندگی حرفه‌یی مدیران را به عنوان توانایی انجام وظایف همراه با شور و نشاط، انرژی و صلاحیت و همچنین کسب رضایت از عملکرد کاری خود تعریف کرد.

پژوهشگران به طور خاص عملکرد مجریان زیرساخت‌ها و مهندسی های‌تک را مورد بررسی قرار دادند.

مزیت‌ها و جنبه‌های منفی به خدمت گرفتن کارمندان باتجربه و پخته در سال‌های اخیر همواره مورد بحث بوده است. مطالعه جدید حاکی از آن است که از لحاظ سرزندگی، سن بالا نقش مهمی را ایفا می‌کند.

دانشمندان این موضوع را که چه مولفه‌هایی با سرزندگی حرفه‌یی مرتبط‌اند و این که آیا این مولفه با شغل یک مدیر مرتبط است را بررسی کردند.

در این پژوهش ۵۴۵ مدیر زیرساختی و مهندسی های‌تک از بخش‌های دولتی و عمومی شرکت داشتند. آن‌ها نماینده طیف وسیعی از جامعه مدیریت از مدیران پروژه‌ها گرفته تا مدیران ارشد شرکت‌ها بودند.

یافته‌های حاصل نشان داد که هر چه مدیران سرزندگی بیشتری از خود نشان دهند، توانایی آن‌ها برای استفاده از منابع فردی جهت کسب موفقیت در شغل‌شان بیشتر است و تعهد کاری آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

سرزندگی حرفه‌یی همچنین با پست مدیر در سلسله‌مراتب شرکت و تعادل زندگی کاری وی مرتبط بود. افزون بر این، هر چه سطح بشاشیت بالاتر باشد، مدیران کمتر به ترک شغل و پست خود فکر می‌کنند.

بنا بر نتایج این پژوهش، کارمندانی هم که بیشتر از کارفرماهای خود حمایت می‌کنند، از سطوح بالاتر سرزندگی در محیط کار برخوردارند.

بانیان این پژوهش بر این باورند که ارائه ابزاری از سوی شرکت‌ها به کارمندان برای ارتقا سرزندگی‌شان به افزایش رضایت آن‌ها کمک کرده و همچنین بازدهی کارمندان مبتکر را بالا می‌برد.

این موضوع که سرزندگی حرفه‌یی در دهه ۵۰ زندگی افزایش می‌یابد نشان‌دهنده این واقعیت است سازمان‌هایی که در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند قادر خواهند بود از کارمندان کارآمد برای سال‌های متمادی استفاده کنند.

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر جمعه ۳۰ تیر   مشاهده : ۸   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – مهارتهای زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.