بهترین ارتفاع پاشنه کفش برای مردان و زنان

برای اینکه بدانید ارتفاع پاشنه کفش زنان و مردان چه اندازه باشد بهتر از مطلب زیر را بخوانید.
به گزارش ممتازنیوز محمد اکبری دانشیار گروه فیزیوتراپیست دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: کسانی که کمر درد و یا گودی کمر دارند بهتر از به توصیه‌های زیر توجه کنند.
وی گفت: کفش‌های پاشنه بلند اگر بیش از ۳ سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد باعث می‌شود مفاصل مچ پا و مفصل ران در حین ایستادن و نیز راه رفتن در حالت طبیعی خودش نباشد و در نتیجه سوخت و انرژی بدن را بالا برده و عضلات بیش از حد مورد حرکت بوده و انرژی مفاصل افزایش یابد.
اکبری خاطر نشان کرد: سطوح تماسی مفاصل هم بار وارده تحمل می‌کند و سطوح تماسی کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه مستعد آسیب و تخریب می‌شود و در ستون مهره‌ها هم صدمه ایجاد شده و از حالت طبیعی خارج می‌شود.
وی اظهار کرد: بنابراین روندی که در مورد مفاصل اندام پایی در ستون مهره‌ها بروز می‌کند یکی از انحراف‌هات در ستون مهره‌های کمری است و قوس ستون مهره‌های کمری افزایش پیدا می‌کند این افزایش باعث وارد شدن نیروی بیشتر پشتی قوس کمری می‌شود و این امر می‌تواند در طولانی مدت باعث فشار در ریشه های عصبی ناحیه کمری شود و باعث گزگز و مورمور ودرد و در نهایت ضعیف شدن اندام‌های پایینی را به دنبال خواهد داشت.
وی در پایان گفت: به مردان توصیه می‌شود قالب پاشنه کفششان ۲ سانتی متر و زنان ۳ سانتی متر باشد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.