بهترین جایگزین قهوه!

۱۳خردادماه،

نوشیدنی ها و مواد غذایی حاوی کافئین، مانند قهوه می تواند سبب بالا رفتن ناگهانی فشار خون شوند.

مطالعات علمی نشان می دهد چای سبز می تواند بعضی عوامل خطرزای بیماری های قلبی مانند فشارخون بالا و لخته شدن خون را کاهش دهد.

کارشناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به جدی گرفتن فشارخون، بر کاهش نوشیدن قهوه تاکید کرد و اظهارداشت: نوشیدنی ها و مواد غذایی حاوی کافئین، مانند قهوه می تواند سبب بالا رفتن ناگهانی فشار خون شوند.

علی اکبر کمالی اردکانی افزود: کافئین با تنگ تر کردن رگ های خونی و جلوگیری از ترشح هورمون آدنوسین (هورمونی که سبب انبساط و باز شدن رگ های خونی می گردد) سبب افزایش فشار خون می گردد. این ماده همچنین می تواند با  تحریک غده آدرنال سبب ترشح بیشتر هورمون کورتیزول و آدرنالین در خون شود که این به نوبه خود سبب افزایش فشار خون می گردد.

وی با بیان این مطلب که چای سبز بهترین جایگزین قهوه  است، تصریح کرد: مطالعات علمی نشان می دهد چای سبز می تواند بعضی عوامل خطرزای بیماری های قلبی مانند فشارخون بالا و لخته شدن خون را کاهش دهد.

این کارشناس صنایع غذایی پیشنهاد کرد: برای داشتن فشارخون طبیعی باید مصرف مواد غذایی همچون نمک، کافئین، آرد سفید و محصولات تهیه شده از این نوع آرد، مانند نان لواش، الکل، غذاهای سرخ شده پرچرب، نیکوتین، شکر و مواد قندی، غذاهای کنسرو شده، اسانس ها و رنگ های افزودنی را به حداقل رساند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.