بهترین راه برای مقابله با بوی بدن

۱۷ام بهمن ،

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ بوی بدن می تواند در شرایطی بسیار شرم آور باشد و همچنین سبب می گردد تا اشخاص دیگر در مورد شما قضاوت های متفاوتی کنند از همین رو بهتر است همیشه با رعایت نکاتی ساده از این مشکل پیشگیری کنید:

هر روز دوش بگیرید

بهترین راه برای اینکه از دست بوی بدن خلاص شوید حمام کردن است. هیچ چیز به مانند یک دوش آب گرم به همراه صابون و شامپو نمی تواند باکتری ها را از بدن شما خارج کند. بهترین زمان برای استحمام صبح است تا هم خواب آلودگی شما از بین برود هم روزی تمیز را آغاز کرده باشید.

دئودرانت ها کارساز نیستند

برخی از اشخاص می باشند که به دئودرانت های مختلف و اسپری های ضد تعرق اکتفا می کنند این در حالی است که این مواد شیمیایی نه تنها برای بدن ضرر دارند بلکه در مواقعی خودشان می تواند سبب برای به وجود آمدن بوهای مختلف باشند. این مواد در شرایط گرمای بیش از حد مجازشان با باکتری ها ارتباط برقرار کرده و سبب می شوند تا میزان بیشتری بو ایجاد شود.

لباس تمیز به تن کنید

یکی از نکاتی که شاید کمتر آن را مد نظر دارید تعویض لباس ها است. اگر از آن دسته اشخاصی میباشید که یک دست لباس را چند روز به تن می کنند بهتر است این عادت خود را ترک کنید. بسیاری از باکتری های بدن به لباس های شما می پسبند و شما هر بار آن ها را به تن می کنید. شستن لباس ها را نیز بهتر است هر شب یا هر دو وز یکبار انجام دهید. استفاده از مواد شوینده استاندارد و یا شستن با دست به کمک صابون بهترین راه برای از بین بردن بوی بد لباس است.

لباس را در هوای آزاد بگذارید

هر بار که به خانه می آیند برای چند دقیقه هم که شده است لباس ها را در هوای آزاد قرار دهید. این کار سبب می گردد تا بسیاری از بوی لباس ها از بین برود و همچنین در صورتی که مقداری باد در آن ها جریان پیدا کند باکتری ها نیز از لباس جدا می شوند.

از مواد طبیعی استفاده کنید

به جای استفاده از دئودرانت های شیمیایی و مضر برای بدن از آنتی باکتریال های طبیعی استفاده کنید. چای سبز و لیمو ترش از جمله بهترین دئودرانت های طبیعی برای بدن می باشند و استفاده از آن ها می تواند از بوی بد شما جلوگیری کند. سیب نیز می تواند به عنوان یک میوه بسیا موثر در این موضوع استفاده شود.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.