بهترین عملکرد بانک صادرات در اعتبار سنجی

۱۷اردیبهشت،

بینا- بانک صادرات ایران در راستای کاهش ریسک اعتباری همه شعب خود در اقصی نقاط کشور را به سامانه اعتبار سنجی متصل کرده است و بر اساس آمارهای انتشار یافته از سوی شرکت رتبه بندی اعتباری ایران این بانک در بین ۵۰ بانک و نهاد مالی که در آن سامانه عضویت دارند بهترین عملکرد را از نظر میزان تعداد استعلام ها و گزارش­ های دریافتی داشته و رتبه اول استفاده از سامانه اعتبار سنجی را در میان اعضای سامانه به خود اختصاص داد است.

به گزارش بنکر (Banker)،  جلیلی مدیر عامل شرکت رتبه بندی اعتباری ایران در همایش  مدیران اعتباری این بانک در مشهد گفت: رتبه کشور ما در رتبه‌بندی بین‌المللی در سال ۲۰۱۰ قبل از آغاز به کار این سیستم ۱۱۳ بود که در سال جاری به رتبه ۸۳ ارتقا یافته است و این نشان از اهمیت وجود سیستم‌های رتبه‌بندی در کشور دارد. البته با پیوستن تمامی بانک‌ها و همکاری متقابل بین آن‌ها این رتبه بهبود بیشتری خواهد یافت. در سطح خاورمیانه ما دومین کشور هستیم و می‌توانیم با توجه به افق چشم‌انداز برنامه ۲۰ ساله در سال ۱۴۰۴ به رتبه اول منطقه دست یابیم.
وی با اشاره به برتری بانک صادرات ایران در استفاده از  شاخص ها اعتبار سنجی افزود: در ابتدای راه‌اندازی این سیستم در شرکت، سرعت بسیار پایین بود ولی در سال قبل با ایجاد تغییرات و بهسازی سیستم تحولی در ارایه خدمات صورت گرفت و در حال حاضر شعب بانک ها در مدت زمان اندکی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.
شایان ذکر است هم اکنون شرکت رتبه بندی اعتباری ایران دارای ۵۰ عضو شامل؛ بانک ­ها، بعضی مؤسسات مالی و اعتباری، صندوق ها و شرکت ­های لیزینگ است و روزانه به طور متوسط ۱۹ هزار شعبه سیستم بانکی به آن متصل بوده که به صورت لحظه ای گزارش اعتباری مشتریان خود را از سامانه دریافت می کنند.
این سامانه که از سوی ادارات اعتبارات و انفورماتیک این بانک راه اندازی شده است، کلیه شعب به آن متصل و امکان دریافت گزارش های مربوطه در دور ترین نقاط کشور مهیا شده است و این شاخص افزایش شفافیت در عملکردها، کاهش ریسک اعتباری، کاهش مطالبات و … را به همراه خواهد داشت.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.