بهترین نتیجه تاریخ اسکی در مسابقات جهانی کسب کردیم / هیچ کسی سرعت پیشرفت اسکی ایران را باور نمی کرد

۰۳م اسفند ،

عیسی ساوه شمشکی گفت: بهترین نتیجه تاریخ اسکی را در مسابقات قهرمانی جهان آلپاین کسب کردیم و هیچ کسی این همه سرعت در پیشرفت را باور نمی کرد.

 عیسی ساوه شمشکی، رئیس فدراسیون اسکی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: مسابقات قهرمانی جهان آلپاین با حضور ۶۶ کشور و ۱۳۲ ورزشکار در اتریش برگزار شد که ورزشکاران ما در مسابقات مقدماتی از میان ۱۲۲ ورزشکار به مقام ۲۵ دست پیدا کردند و به مسابقات اصلی راه پیدا کردند و در فینال نیز به بهترین نتیجه تاریخ اسکی دست پیدا کردند.
وی تصریح کرد: از عملکرد اسکی بازان رضایت داشتیم چرا که که تلاش‌ها و برنامه‌ریزی و امکانات دست به دست هم داد تا این نتایج بدست بیاید تا جایی که مسئولان فدراسیون جهانی نیز باورشان نمی‌شد که اسکی ایران تا به این حد پیشرفت کرده باشد.
وی ادامه داد: در سطح آسیا فقط کشورهای ژاپن و ایران توانستند به مسابقات فینال راه پید ا کنند و همین حکایت از اهمیت و سطح بالای این رقابت‌ها دارد.
**مشکل ما اسکی کردن روی برف نرم است
ساوه شمشکی در خصوص مشکلات اسکی در کشور بیان کرد: یکی از مشکلات بزرگی که در اسکی کشور دیده می‌شود، این است که متاسفانه اسکی‌بازان ما بر روی برف نرم اسکی می‌کنند و در مسابقات مجبورند بر روی یخ این کار را انجام دهند.
این قضیه درست مثل این است که در ورزش فوتبال روی زمین خاکی تمرین کرد و سپس بر روی چمن بازی کرد.
وی تصریح کرد: تنها پیست اسکی کشور که در این زمینه فعالیت‌های زیادی داشته، پیست اسکی دربند سر است که با هزینه کردن مبلغی حدود ۳ میلیارد تومان، دستگاه برف‌ساز خریداری کرده است.
وی ادامه داد: به همین جهت ما بیشتر مسابقات قهرمانی را در همین پیست برگزار کردیم تا اسکی بازان با شرایط مسابقات جهانی آشنا باشند و باید پذیرفت که پیست‌های قهرمانی می‌بایست دارای یخ سفت و محکم برای اسکی باشند.
**فدراسیون اسکی، سال پر کاری داشته است
شمشکی در خصوص برنامه‌های متعدد فدراسیون اسکی در سال جاری بیان داشت: فدراسیون اسکی تا به این جا سال پر کاری را گذرانده است، با توجه به اینکه امسال سال کسب سهمیه المپیک است ورزشکاران می‌بایست ۵ تورنمنت بین‌المللی را تجربه کنند تا برای کسب سهمیه المپیک مقام تلاش خود را بکار ببندند.
وی ادامه داد: با توجه به مشکلات مالی تصمیم گرفتیم تا خودمان برگزار کننده و میزبان ۲۸ دوره مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی باشیم تا در هر رقابت نیز نماینده فنی فدراسیون حضور داشته باشد.
وی تاکید کرد: اولویت برگزاری مسابقات داخلی تا شرکت در رقابت‌های خارجی در این است که در رقابت‌های برون مرزی ما حداکثر می توانیم ۴ اسکی باز را شرکت دهیم این در حالی است که در مسابقات داخلی حدود ۳۰ نفر شرکت می‌کنند.
وی بیان کرد: البته اسکی بازان ما نشان د ادند که در مسابقات جهانی نیز عملکرد قابل قبولی دارند و همین که دو اسکی باز ما جزء ۱۵ نفر اول قرعه کشی شدند افتخار بسیار بزرگی بود.
وی افزود: امسال در تمام فصل زمستان عملکرد بسیار پرکاری داشتیم و در روزهای یکشنبه و دوشنبه آلپاین و در هفته بعد نیز همین مسابقات را پیگیری می کنیم تا سهمیه ما بصورت تقریبی مشخص شود.
وی ادامه داد: مسابقات اسکی صحرانوردی  نیز امروز چهارشنبه برگزار می‌شود و امیدواریم با آمادگی جسمانی کامل، اسکی بازان ما بتوانند مسابقات ۱۰ کیلومتر را تمام کنند.وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم مسابقت اسکی کشور هم‌چنان در بهترین سطح خود برگزار شود. ما باید بتوانیم با برطرف کردن نقاط ضعف خود، سطح اسکی کشور را ارتقا بدهیم تا ضمن بهبود کیفی لیگ داخلی خود بتوانیم در مسابقات خارجی نیز عملکرد بهتری داشته باشیم و برای کسب سهمیه المپیک نیز تمام تلاش خود را بکار می‌بندیم./ق


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.