بهترین و بدترین کیفیت از آن یک خودروسازی کشور شد

به گزارش ایرنا براساس گزارش ارزیابی کیفی خودروهای تولیدی داخل، در تیر ماه امسال نیسان تیانا (مونتاژی پارس خودرو) همچنان در صدر جدول با کیفیت ترین خودروهای تولید داخل قرار دارد و این در حالی است که دیگر خودروی تولیدی این شرکت یعنی سایپا ۱۳۱ در قعر جدول کیفیت قرار دارد.

تیانا علاوه بر حفظ عنوان کیفی‌ترین سواری تولیدی کشور، با افزایش کیفیت نیز مواجه شده، به‌گونه‌ای که نمره منفی آن از ۳٫۸ در خرداد ماه به ۳٫۳ در تیر ماه کاهش یافته است. این خودرو فقط در بخش‌های بدنه و رنگ دارای نمره منفی بوده است.

نیومزدا سه و مزدا دو ژاپنی (مونتاژی بهمن) با ۱۵ نمره منفی به طور مشترک جایگاه دوم جدول رده‌بندی کیفیت را کسب کرده اند و نیسان ماکسیمای ژاپنی (مونتاژی پارس خودرو) با ۱۶٫۴ نمره منفی جایگاه سوم رده‌بندی کیفی را در اختیار دارد.

گراند ویتارای ژاپنی (مونتاژی ایران خودرو خراسان) نیز با ۲۰ نمره منفی در رتبه چهارم رده‌بندی قرار دارد. این خودرو در بخش‌های تزیینات داخلی و خارجی، صداهای غیر عادی، بدنه و رنگ نمره منفی کسب کرده است.

مگان فرانسوی (مونتاژی پارس خودرو) نیز با ۲۱٫۳ نمره منفی در جایگاه پنجم رده‌بندی تیر ماه قرار دارد و تندر ۹۰ ایران خودرو و پارس خودرو (محصول مشترک با رنو) نیز با ۲۲٫۴ نمره منفی به طور مشترک در جایگاه ششم رده‌بندی تیر ماه قرار دارند.

کیفیت تندر ۹۰ پارس خودرو ثبات مانده و در بخش‌های موتور و انتقال قدرت، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیر عادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ دارای نمره منفی بوده است. اما تندر ۹۰ ایران خودرو با افزایش کیفیت مواجه شده است، به‌گونه‌ای که نمره منفی آن از ۲۲٫۶ در خرداد ماه به ۲۲٫۴ در تیر کاهش یافته است.

هیوندایی آوانته کره‌یی (مونتاژی خودروسازی راین) رتبه هفتم جدول را کسب کرده اند و سایپا ۱۳۱ کره‌یی (مونتاژی سایپا) نیز رتبه بیستم رده‌بندی را در تیر ماه در اختیار دارد.

سایپا ۱۳۲ کره‌یی (مونتاژی سایپا) نیز رتبه بیستم و یکم رده‌بندی تیر ماه را در اختیار دارد و سایپا ۱۳۱ کره‌یی پارس خودرو رتبه بیست و دوم و آخر رده‌بندی تیر ماه را کسب کرده و در تمام بخش‌ها دارای نمره منفی بوده است.

اقتصام**۳۹۱۷**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۱۳۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.