بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی به مدال طلا و نقره المپیک رسیدند

behdad%20salimi%20  بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی به مدال طلا و نقره المپیک رسیدندبهداد سلیمی با کسب مدال طلا قوی‌ترین مرد المپیک شد. مدال نقره هم مانند رقابت‌های جهانی پاریس به سجاد انوشیروانی رسید ….

بقیه در ادامه مطلب

وزنه‌بردار فوق‌سنگین ایران به راحتی مدال طلای المپیک و عنوان قوی‌ترین مرد جهان را به خود اختصاص داد.

قهرمان رقابت‌های جهانی پاریس در سال ۲۰۱۱ که بخت نخست طلای المپیک بود، مطابق انتظار کارش را با وزنه‌های بالا و دیرتر از سایرین شروع کرد و به راحتی قهرمانی المپیک شد.

سلیمی در یک‌ضرب ۲۰۸ کیلوگرم را زد. در حرکت دو ضرب سلیمی کارش را با وزنه ۲۴۷ کیلوگرم آغاز کرد و با همین وزنه طلایش را قطعی کرد.

همچنین در این دسته سجاد انوشیروانی که از ابتدا عنوان کرده بود که برای نشان نقره المپیکی روی تخته خواهد رفت، با مجموع ۴۴۹ به هدفش رسید.

سلیمی هم در همان حرکت اول به رکورد ۴۵۵ کیلوگرم رسید و طلا گرفت.

در آخرین شب رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن، امشب وزنه‌برداران فوق سنگین (۹ نفر در گروه A) به مصاف هم رفتند تا قوی‌ترین مرد المپیک در پایان این رقابت مشخص شود.

سجاد انوشیروانی که سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۱ پاریس وزنه با وزنه ۱۹۸ کیلویی به مدال برنز رسیده بود، امشب در المپیک کار خود را در یک ضرب با مهار این وزنه آغاز کرد.

وی برای حرکت دوم خود از پس مهار ۲۰۴ کیلویی برنیامد اما در دفعه سوم این وزنه را مهار کرد.

در رقابت‌های دوضرب نیز وی با مهار وزنه ۲۳۷ کیلوگرم در حرکت اول کار را آغاز کرد. سجاد در حرکت دوم وزنه ۲۴۵ را درخواست کرد که با موفقیت آن را بالای سر برد.

وی در حرکت سوم وزنه ۲۵۱ را انتخاب کرد که موفق به مهار آن نشد ولی با مجموع ۴۴۹ کیلوگرم به کار خود خاتمه داد و صاحب گردن آویز نقره شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.