بهره‌برداری از ۱۰۰ فرستنده تلویزیونی و اف‌ام در کرمان

بهره‌برداری از ۱۰۰ فرستنده تلویزیونی و اف‌ام در کرمان

جام جم آنلاین: با حضور معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما، ۱۰۰ فرستنده تلویزیونی و اف ام در ۴ شهرستان و ۵۶ روستای استان کرمان، استودیو جدید پخش خبر و سالن جدید اجتماعات مرکز کرمان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روز شنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های صداوسیما، کیومرث طهماسبی در مراسم راه‌اندازی این فرستنده‌ها با اشاره به این‌که سطح پوشش بسیاری از شبکه‌های سراسری در استان کرمان در سطح مطلوب است، گفت: یکی از اولویت‌های رسانه ملی، افزایش پوشش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در مناطق کوهستانی و صعب العبور است و با توسعه سامانه پخش دیجیتال، سطح پوشش برنامه‌ها در آینده نزدیک به صد درصد نزدیک خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان نیز گفت: برای نصب این تعداد فرستنده ده میلیارد ریال هزینه شده است و با راه اندازی آن‌ها سطح پوشش شبکه‌های اول، دوم، سوم، چهارم، قران، آموزش، شبکه استانی و رادیو ورزش در سطح استان افزایش یافته است. وی افزود: برای راه اندازی استودیو ی جدید پخش خبر و سالن اجتماعات مرکز نیز حدود شش میلیارد ریال هزینه شده است.

حضور در شورای مدیران مرکز

معاون امور استان، درجمع مدیران صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: ظرفیت‌های بومی و محلی استان‌های مختلف، قابلیت صدا و سیما در برنامه سازی و تولید محصولات فرهنگی را بالا برده است و رسانه ملی برای استفاده بهینه از این ظرفیت عظیم، برنامه‌های گسترده‌ای دارد.

طهماسبی با اشاره به جنگ فرهنگی دشمنان برضد کشورمان افزود: فعالیت در حوزه فرهنگ و رسانه، یکی از نیازهای اصلی امروز جامعه است و مدیران و برنامه سازان مراکز استان ها، که به علت تسلط حرفه‌ای بر تمام حوزه‌های کاری رسانه، جزو برنامه سازان برتر محسوب می‌شوند، نقش مهمی در این دفاع و مجاهدت فرهنگی دارند.

معاون امور استان ها، با اشاره به این‌که صدا و سیمای مرکز کرمان به رغم فضا و امکانات نسبتا محدود خود، کارنامه خوبی داشته است از برنامه سازان مرکز کرمان خواست به کم قانع نشده و برای کسب موفقیت‌های بیشتر، تلاش کنند زیرا مردم انتظار دارند هر روز شاهد محصولات فرهنگی بهتری باشند.

دراین نشست که مدیر شبکه سراسری شما هم حضور داشت، حجت الاسلام موسوی مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان، گزارشی را از روند فعالیت‌های رسانه استانی در سال‌های گذشته ارائه کرد و با اشاره به افزایش برنامه‌های شبکه استانی سیما به ۲۰ ساعت در روز گفت: معاونت صدای این مرکز آمادگی لازم را برای ۲۴ ساعته کردن برنامه‌ها دارد که با تامین اعتبار این امر محقق می‌شود.

نشست با برنامه سازان مرکز

معاون امور استان‌ها گفت: کیفی سازی تولیدات مراکز استانی، از اولویت‌های کاری رسانه ملی در سال ۹۱ است.

طهماسبی در جمع برنامه سازان صدا و سیمای مرکز کرمان، افزود: در سال ۹۰ تمرکز اصلی این معاونت بر اثبات توانمندی برنامه سازان استانی در بهبود کمیت تولید و افزایش برنامه سازی در عین توجه به کیفیت بود که در این زمینه، مراکز به خوبی شایستگی خود را اثبات کردند.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با تجلیل از زحمات برنامه سازان مراکز استان‌ها در تولید برنامه‌های متعدد و کمک به افزایش زمان پخش شبکه‌های استانی در سال ۹۰ گفت: در سال جاری، ضمن حفظ کمیت، تمرکز اصلی معاونت امور استان‌ها بر افزایش کیفیت تولیدات خواهد بود.

طهماسبی مهم‌ترین عوامل مورد تاکید برای افزایش کیفیت تولیدات را دقت در جزئیات کار، توجه بیشتر به پژوهش، برنامه ریزیهای کاربردی تر، آموزش مستمر عوامل و توجه به نگارش دانست و گفت: باید درکنداکتور و زمان پخش برنامه‌ها هم دقت بیشتری صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به درخشش برنامه سازان کرمانی در سال گذشته گفت: افزایش کیفیت تولیدات مراکز استانی سبب شد امسال معاونت امور استان‌ها بتواند ۲۰۰ اثر فاخر مستند و موسیقی تصویر تولید مراکز را در قالب بسته‌های نگارستان و پیک آشنا به هنردوستان کشور تقدیم کند و این رویداد مهم، امسال با عرضه تولیدات فاخر استانی در زمینه انیمیشن و فیلم‌های تلویزیونی ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام موسوی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان هم در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این اداره کل در سال ۹۰ بخصوص تولید ۱۰۲ مستند، ۱۰۹ انیمیشن و سه تله فیلم، گفت: برای ادامه روند این موفقیتها، در سال ۹۱ هم برنامه ریزی کاملی صورت گرفته است و خط سیر فعالیت همه معاونت‌ها در سال جاری تعیین و تدوین شده است.

در این دیدار احمدی افزادی مدیر شبکه سراسری شما هم با اشاره به افزایش تدریجی سطح پوشش این شبکه در کشور از استقبال خوب مخاطبان از برنامه‌های این شبکه خبر داد و گفت:شبکه شما همکاری خود با برنامه سازان مرکز کرمان را افزایش خواهد داد. در این دیدار برنامه سازان کرمانی هم دیدگاه‌های خود را درباره ارتقای سطح کیفی تولیدات بخصوص با تاکید بر پژوهش و کاربردی تر شدن روند ارزیابی برنامه‌ها بیان کردند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.