بهره‌برداری از موشک بالستیک رادارزن و بمب افکن های بدون سرنشین

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به پیشرفت های موشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: موشک بالستیک رادار زن که مراحل تحقیقاتی آن به پایان رسیده قادر است با سرعتی چندین برابر صوت هر مرکز تشعشع کننده راداری را مورد اصابت قرار دهد.

به گزارش مهر، سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در نشست خبری امروز خود با اعلام خبر برگزاری رزمایش بزرگ تخصصی نیروی هوافضای سپاه در خصوص پیام این رزمایش گفت: طبیعتا برخی کشورهای فرامنطقه ای و منطقه ای چنگ و دندانهایی به ایران نشان می دهند که بیشتر شبیه یک بلوف است ما با انجام این رزمایش این پیام را برای این کشورهای ماجراجو داریم که در ایستادگی در مقابل فشارها و زورگویی های آنها در کنار ملت ایران مصمم ایستاده ایم و هر گونه تهدید و شرارت احتمالی آنها را قاطع، محکم و کوبنده پاسخ خواهیم داد.

در روزهای آخر رزمایش پیامبر اعظم ۷ از بمب افکن های بدون سرنشین استفاده خواهد شد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: در روزهای آخر رزمایش پیامبر اعظم ۷ از بمب افکن های بدون سرنشین استفاده خواهد شد و هواپیماهای جنگنده سپاه و هواپیماهای بدون سرنشین عملیات خواهند کرد.

وی افزود: اگر واقعه ای اتفاق بیفتد موشک های زمین به زمین جمهوری اسلامی ایران همچون صاعقه بر سر متجاوزان فرود خواهد آمد.

سردار حاجی زاده همچنین با اشاره به پیشرفت کشورمان در بحث تکنولوژی موشکی گفت: فعالیت ما بعد از دوران دفاع مقدس متوقف نشد و هر روزی که پیش رفتیم دستاوردهای جدیدی برای بخش دفاعی کشورمان حاصل شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: از همان ابتدای انقلاب ما در بحث سلاح های تهاجمی تحریم شدیم و به واسطه این تحریم ها هر روز یک دستاورد جدیدی را داشته ایم.

متخصصین ما امروز ایده هایشان را به محصول تبدیل می کنند

وی با اشاره به اینکه امروز دیگر نیازی به کپی سازی و مونتاژ نداریم گفت: متخصصین ما امروز ایده هایشان را به محصول تبدیل می کنند به طوری که ما در شرایط تحریم هم محصولات خود را به برخی کشورها صادر می کنیم.

سردار حاجی زاده  با اشاره به پیشرفت های موشکی سپاه گفت: موشک بالستیک رادارزن که مراحل تحقیقاتی آن به پایان رسیده یکی از دستاوردهای جدید سپاه است.

وی اظهار داشت: این موشک قادر است هر مرکز تشعشع کننده راداری را مورد اصابت قرار دهد چه این مرکز در زمین باشد و چه در دریا قرار گرفته باشد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: این موشک قادر است با سرعت چندین برابر صوت اهداف راداری را مورد اصابت قرار دهد و برد این موشک تا به امروز ۳۰۰ کیلومتر است.

اطلاعات کشف شده از آرکیو-۱۷۰ مانند کتابخانه ای است که به موقع بهره برداری خواهد شد

سردار حاجی زاده در خصوص پهپاد جاسوسی آمریکا آرکیو۱۷۰ گفت: تمام هاردهای مربوط به این سامانه کاملا کدشکنی شده و اطلاعات آن استخراج شده و ابهامی در این بخش نداریم و از این اطلاعات به موقع بهره برداری می کنیم.

وی اظهار داشت: کشف اطلاعات این هواپیمای جاسوسی مانند کتابخانه ای است که شما وقتی در آن را باز می کنید به انبوهی از کتابها برمی خورید که حالا می بایست در زمان مناسب  از این اطلاعات بهره برداری کنید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: برخی امکانات این هواپیمای جاسوسی به حدی پیشرفته بود که حتی ما قبل از کشف این پهپاد اصلا اطلاعاتی در مورد آنها نداشتیم و از وجود چنین سنسورهایی بی خبر بودیم.

جنگنده ترکیه از خط پدافندی کشور سوریه عبور کرده بود/ واکنش سوریه طبیعی بود

سردار حاجی زاده  همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از وی پرسید نظر شما در خصوص انهدام جنگنده ترکیه در کشور سوریه چیست گفت: جنگنده ترکیه از خط هوایی و خط پدافندی کشور سوریه عبور کرده و وارد آبهای سرزمینی سوریه شده بود و آن چیزی که ترک ها و سوری ها اعلام کردند نقطه سقوط این هواپیما در آبهای سرزمینی سوریه است و این نقطه همان نقطه ای است که در سالهای گذشته رژیم صهیونیستی از این منطقه برای حمله به تاسیسات شمال سوریه استفاده کرده است و به همین خاطر این منطقه ، منطقه حساسی می باشد.

وی اظهار داشت: واکنش پدافند سوریه یک واکنش طبیعی بوده است و ما از کشته شدن خلبان ترک خوشحال نیستیم  و آنچه که اتفاق افتاده به نظر می رسد یک واکنش طبیعی باشد.

بسیاری از محصولات فعلی ما نتیجه کار، فکر و ایده شهید حسن تهرانی مقدم بوده است

سردار حاجی زاده در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا از پروژه های موشکی شهید تهرانی مقدم در این رزمایش استفاده می شود گفت: خیلی از این طرح هایی که رونمایی می کنیم و در گذشته اقدام شده است محصولات کار، فکر و ایده شهید حسن تهرانی مقدم بوده است.

وی اظهار داشت: موشک هایی مانند موشک خلیج فارس، قیام و خیلی دیگر از کارها از پروژه های شهید تهرانی مقدم است و خیلی از این مواردنیز در میانه راه است که بعد از کامل شدن به اطلاع خواهد رسید.

موشک بالستیک رادارزن برای مقابله با سپر دفاعی موشکی است

سردار حاجی زاده همچنین در خصوص ایجاد سپر دفاعی موشکی در منطقه و اقدامات عملی سپاه در مقابله با  این سپر دفاعی موشکی گفت: ما قبلا مواضع مان را در این خصوص اعلام کرده ایم و به اعتقاد ما ایجاد این سپر موشکی در ترکیه و خلیج فارس بیش از اینکه هدف آن اروپا باشد تامین امنیت رژیم صهیونیستی است و در این هیچ شک و شبهه ای نیست چرا که استدلال های فنی قبلی برای این موضوع داریم.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتا ما نیز برای این گونه اقدامات دشمنانمان بیکار ننشته ایم و تلاش می کنیم و به فضل خدا پشت هیچ سدی گیر نخواهیم کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ما برای مقابله با سپر دفاعی موشکی موشک بالستیک رادارزن است که ضد این رادارها است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.