بهره‌برداری از ۲۰ بندر چندمنظوره در سال جاری

۱۹فروردین۱۳،

oldcontent-9.jpg

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: ۲۰ بندر چند منظوره امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سید عطاءالله صدر – معاون وزیر راه و شهرسازی – با اشاره به ساخت و بهره‌برداری از ۴۰ بندر چند منظوره مردمی در سواحل جنوب کشور در سال قبل، اظهار کرد: احداث این بنادر در نوار ساحلی کشور، علاوه بر محرومیت‌زدایی و رونق کسب و کار مردم ساحل نشین، سبب مهاجرت معکوس مردم از شهرهای بزرگ به سواحل کشور شده است.

نوروز بدون اتفاق سفرهای دریایی

وی با اعلام تخلیه و بارگیری ۱۳۸ میلیون تن کالا در سال قبل، از جابه‌جایی ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر دریایی در سال ۹۱ خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال نیز شاهد افزایش ۱۰ درصدی سفرهای دریایی بودیم که به رغم این افزایش استقبال مردم از مسافرت‌های دریایی، به‌کار گیری شناورهای بزرگ مسافربر و ازدیاد ترافیک دریایی در این ایام، هیچ اتفاق‌ای رخ نداده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آب‌اندازی شناورهای مدرن مسافری، ساخت اسکله‌ها و ترمینال‌های مسافری مطلوب، از برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی برای تأمین ایمنی سفرهای دریایی خبر داد و گفت: درحال حاضر با استقرار تیم‌های ورزیده تجسس و نجات دریایی در بنادر و آموزش حرفه‌ای امداد و نجات به خدمه شناورهای ناجی، تیم تجسس و نجات آمادگی دارد ظرف پنج دقیقه خود را به محل اتفاق برساند.

توسعه بنادر متناسب با بازار توسعه تجارت

صدر با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی یک ارگان تخصصی است و باید جایگاه تخصصی آن حفظ شود، گفت: سرمایه‌گذاری و توسعه متوازن این سازمان در همه بخش‌های بندری، دریایی و پسکرانه بندری با مشارکت بخش خصوصی ادامه خواهد داشت.

وی از توسعه ظرفیت تکمیلی بنادر خبر داد و گفت: توسعه بنادر یعنی افزایش ظرفیت قبول کالا و پیش‌بینی ظرفیت رشد تجارت، بنابراین باید مدیریت حمل و نقل و مدیریت اقتصاد کشور یکپارچه شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.