بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حق هر ملتی است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

بروجردی در دیدار با رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس آفریقای جنوبی:

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: گسترش تروریسم و وقوع بحران‌های منطقه در نتیجه دخالت‌های آمریکا و متحدانش است.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران ؛”فاطیما حجیج” رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آفریقای جنوبی ظهر امروز دوشنبه (۲۵/۱/۹۳) با علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب دو کشور و دستاوردهای مثبت سفر اخیر ریاست مجلس شورای اسلامی به آفریقای جنوبی، گفت: افزایش رفت و آمد میان پارلمان‌های دو کشور گام ارزشمندی در جهت تقویت همکاری‌های پارلمانی و دو جانبه میان ایران و آفریقای جنوبی است.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های وسیع دو کشور در زمینه‌های گوناگون، افزود: گسترش همکاری‌های پارلمانی می‌تواند نقش مؤثری در تقویت روابط دوستانه فی ما بین در عرصه‌های گوناگون ایفا کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار با اشاره به تحریم‌های ظالمانه غرب بر ضد ملت ایران، تصریح کرد: با گذشت سه دهه از تحریم‌های امریکا و غرب، جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توانمندی‌های ملی و متخصصان داخلی به پیشرفت‌های وسیعی در زمینه‌های مختلف دانش و فنآوری دست یافته است.

وی همچنین با اشاره به اوضاع منطقه و شکست‌های متعدد امریکا در عراق، افغانستان و سوریه افزود: گسترش تروریسم و وقوع بحران‌های منطقه در نتیجه دخالت‌های آمریکا و متحدانش است.

بروجردی در پایان این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار گسترش مناسبات دوستانه با دیگر کشورها در چارچوب احترام به یکدیگر، حفظ منافع متقابل و عدم دخالت در امور داخلی کشورها است.

فاطیما حجیج رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آفریقای جنوبی نیز در همین دیدار بر علاقمندی مجلس و دولت آفریقای جنوبی برای گسترش مناسبات فی ما بین، تأکید کرد و افزود: ایران کشور مهمی در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام است و گسترش ارتباطات دو کشور اهمیت فراوانی دارد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آفریقای جنوبی با انتقاد از تحریم‌های یک جانبه غرب و امریکا علیه ملت ایران به بهانه موضوع هسته‌ای گفت: بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حق هر ملتی است.

حجیج با اشاره به وقایع اخیر خاورمیانه به ویژه بحران سوریه نیز اظهار کرد: برخی از کشورهای مدعی دموکراسی و حقوق بشر در جهان مسبب اصلی بی‌ثباتی و گسترش تروریسم در خاورمیانه و شمال آفریقا هستند.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آفریقای جنوبی در پایان این دیدار خواستار گسترش ارتباطات فرهنگی و اقتصادی و افزایش رایزنی مسؤلان دو کشور درباره مسائل منطقه‌ای و جانی شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.