بهره‌وری کلید طلایی بخش “کشاورزی”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

آموزش کشاورزان سبب افزایش بهره‌وری در واحد سطح می‌شود.

داوود یارمحمدی کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم توجه به بهره‌وری دربخش کشاورزی گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات مهم بخش کشاورزی پایین بودن بهره‌وری در واحد سطح است.

وی گفت: در میان انواع بهره‌وری نیروی انسانی در کشاورزی ایرانی دارای کاهش قابل توجهی است و این مهم به دلیل عدم استفاده از کشاورزی مکانیزه است.

این کارشناس دلایل دیگر این کاهش بهره‌وری را توضیح داد گفت: عدم استفاده از نیروهای متخصص بخش کشاورزی به ویژه مهندسان کشاورزی، سنتی بودن روشهای کشت در پاره‌ای از مناطق، ضعف دانش کشاورزی در خصوص روشهای کشاورزی پایدار و نبود سواد کافی کشاورزان دلایل مهم این کاهش بهره‌وری است.

این کارشناس دلایل دیگر این کاهش بهره‌وری را توضیح داد گفت:‌عدم استفاده از نیروهای متخصص بخش کشاورزی به ویژه مهندسان کشاورزی سنتی بودن روشهای کشت در پاره‌ای از مناطق، ضعف دانش کشاورزی در خصوص روشهای کشاورزی پایدار و نبود سواد کافی کشاورزان دلایل مهم این کاهش بهره‌وری است.

یارمحمدی خاطر نشان کرد: برای افزایش بهره‌وری اولین پله آموزش کشاورزان بومی است تا با حفظ منابع در طول زمان بتوان سبب افزایش محصول با کیفیت و روند صادرات محصولات ایرانی شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.