بهره‌وری موثرترین روش رشد معادن است

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا نقره گفت: ایمیدرو با توجه به جایگاه خود در بخش معدن و صنایع معدنی در تلاش است که با فرهنگ‌سازی بهره‌وری، ضمن ایجاد ارتباط بین شرکت‌های زیرمجموعه، به منظور انتقال تجربیات موفق شرکت‌ها و استفاده از پتانسیل‌های موجود در این بخش، در بالابردن توان رقابتی شرکت‌ها نقش خود را ایفا کند.

معاون توسعه منابع انسانی ایمیدرو، ایجاد یک نظام ارزیابی عملکرد شرکت‌ها بر مبنای مدل بهره‌وری ایمیدرو، تدوین پروژه‌های بهبود با رویکرد برطرف کردن نقاط ضعف و بهبود نقاط قوت برای انجام پروژه‌ها و فراهم آوردن تمهیدات لازم جهت تسهیل و تسریع در اجرای پروژه‌های بهبود را از جمله اقدامات این سازمان دانست.

وی تصریح کرد: بهره‌وری مقوله‌ای فراگیر است که موضوعات متعددی زمینه‌ساز آن است و زیرساخت‌ها، الزامات و حوزه‌های مختلف مدیریتی، حقوقی و قانونی، فناوری، انسانی و سرمایه‌ای در آن تأثیر گذار است. بر این اساس یک رویکرد راهبردی و راهبری مدیریتی به منظور یکپارچه‌سازی کنترل و پایش فعالیت‌هایی که به نوعی به ارتقا بهره‌وری مربوط شده، ایجاد شده است.

نقره ادامه داد: این رویکرد تحت عنوان مدل بهره‌وری ایمیدرو با بهره‌برداری از مفاهیم مدل تعالی سازمانی، همچنین توجه به کلیه عوامل موثر در ارتقا بهره‌وری تدوین شده است و جهت اجرا و ارزیابی شرکت‌ها، ابلاغ شده است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران در مهر ماه امسال، گفت: قرار است در این همایش که از این پس هر سال برگزار خواهد شد، از شرکت‌های بهره‌ور در حوزه معادن و صنایع معدنی تقدیر به عمل آید.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.