بهره‌گیری از دارویی جدید برای درمان کلسترول

شنبه ۲۰م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

علاوه بر استاتین‌ها داروی جدیدی به نام AMG145 می‌تواند سبب کاهش کلسترول بد (LDL)‌ در خون شود.

به گزارش تفسیری گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، به نقل از نشریه لانست محققان با قرار دادن ۶۳۱ نفر از اشخاص ۱۸ تا ۸۰ ساله با کلسترول بالا که یک دوز ثابت استاتین با داروی ازتیماب یا بدون ازیتماب، دریافت می‌کردند تحت درمان با یکی از ۶ دوز مختلف داروی AMG145  به صورت زیرجلدی و تزریق در زیر پوست ملاحظه کردند میزان LDL‌ آنها به طور قابل توجهی پس از درمان کاهش می‌یابد.
 
براساس این گزارش تفسیری محققان افزودند: داروی AMG145‌ در اشخاصی که هر ۲ هفته یکبار آن را دریافت می‌کردند در پایان ۱۲ هفته در مقایسه با دارونما توانست ۴۲ تا ۶۶ درصد میزان LDL‌ آنها را به صورت وابسته به دوز کاهش دهد.
 
نتایج حاصل از این گزارش تفسیری حاکی است: گروهی از اشخاص که هر ۴ هفته یکبار تحت درمان با این دارو قرار گرفتند نیز در پایان ۱۲ هفته، بین ۴۲ تا ۵۰ درصد در سطوح LDL‌ آنها به صورت وابسته به دوز مصرف، کاهش ملاحظه شد و علاوه بر آن تنها یک هفته پس از پایان دریافت دوز مصرفی محققان تا میزان ۸۵ درصد شاهد کاهش سطوح کلسترول LDL‌ در اشخاص مورد مطالعه بودند.
 
نتایج دیگر این مطالعه افزود: کاهش در میزان LDL‌ در اشخاص مورد مطالعه با مصرف این دارو  فوق‌العاده بوده و هیچ عوارض جانبی خاصی در اشخاص تحت درمان دیده نشده است.
 
به گفته محققان AMG145‌ یک آنتی‌بادی مونوکلونال است و در صورت مصرف به یک پروتئین که به طور معمول عوامل گیرنده کلسترول LDL‌ را تخریب می‌کند، چسبیده می‌شود و با مسدود کردن این پروتئین، AMG145‌ می‌تواند از ویران شدن گیرنده‌ها جلوگیری کرده و با افزایش تعداد گیرنده‌های کلسترول LDL‌ در کبد، به حذف کلسترول بد (LDL)‌ از خون کمک کند./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.