بهره برداری از خط ۵ اتوبوس تندرو

جام جم آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: فاز نخست خط ۵ سامانه اتوبوس های تندرو حدفاصل پایانه علم صنعت تا میدان آرژانتین تا مهرماه سال جاری تکمیل و به بهره برداری کامل خواهد رسید.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی گفت: خط ۵ سامانه اتوبوس های تندرو، در مسیر خود با مشکلات اجرایی مختلفی روبرو است چرا که با عوامل ترافیکی متعددی برخورد دارد با این وجود در تلاشیم که عملیات اجرایی احداث این خط هرچه سریعتر به اتمام برسد و بتوانیم فاز نخست این پروژه را تا اول مهرماه به بهره برداری کامل برسانیم.

وی با بیان اینکه همواره پیش از بهره برداری رسمی، بهره برداری آزمایشی از خطوط تندرو صورت می گیرد و در این پروژه نیز چنین خواهد بود، افزود: مسیر عبور خط ۵ اتوبوس های تندرو از روی پل سیدخندان به صورت خط ویژه ای یک طرفه خواهد بود که همسو با جریان ترافیک سنگین عمل می کند. به طور مثال زمانی که جریان ترافیک در این مسیر از شرق به سمت غرب سنگین است (به طور معمول در ترافیک صبح گاهی)  اتوبوس هایی که از شرق به غرب می روند از این مسیر ویژه ایزوله تردد خواهند و زمانی که جریان ترافیک از غرب به شرق سنگین باشد (به طور معمول در ترافیک عصرگاهی) اتوبوس ها که از غرب به سمت شرق می روند از مسیر ویژه تردد خواهند کرد.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: برای راه اندازی این خط ، اتوبوس های لازم  تدارک دیده شده که همزمان با تکمیل خط ، ناوگان اتوبوسرانی فعالیت خود را در این مسیر آغاز کند.

وی اظهارداشت: پس از تکمیل و بهره برداری خط ۵ اتوبوس های تندرو، نسبت حذف خطوط موازی و ایجاد خطوط فیدر نیز اقدام خواهد شد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه فاز نخست خط ۵ اتوبوس های تندرو حدفاصل پایانه علم و صنعت تا میدان آرژانتین اجرایی می شود گفت: حدود نیمی از مسیر این خط  به صورت خط ویژه یک طرفه و نیمی دیگر به صورت خط ویژه دوطرفه احداث خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.