بهره برداری پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان تا سال ۲۰۲۴

شنبه ۲۰ خرداد – ۰۲:۱۳:۲۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان تا سال ۲۰۲۴ به بهره برداری می رسد .
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، منابع خبری محلی در پاکستان به نقل از مقام ارشد وزارت نفت و منابع طبیعی این کشور گزارش دادند: خط لوله پروژہ انتقال گاز ایران به پاکستان تا دسامبر ۲۰۲۴ به بھرہ برداری خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، `اعجاز چودری` قائم مقام وزارت نفت و منابع طبیعی دولت پاکستان در گفت وگو با خبرنگاران داخلی بر عزم جدی پاکستان به تکمیل و راه اندازی پروژہ عظیم انتقال گاز از ایران تاکید کرد.
در همین حال روزنامه انگلیسی زبان `پاکستان تودی` امروز شنبه با اشارہ به اینکه دولت چین بار دیگر در ساخت و تکمیل پروژہ انتقال گاز ایران به پاکستان مشارکت خواھد کرد، نوشت: رییس جمھوری پاکستان در سفر اخیر خود به چین مقامات این کشور را برای شرکت در اجرای پروژہ انتقال گاز ایران به پاکستان متقاعد کردہ است.
این روزنامه می نویسد تلاش آصف علی زرداری رییس جمھوری پاکستان در طول سفر اخیر خود به پکن برای متقاعد کردن چینی ھا با ھدف حضور و شرکت دوبارہ آنان در روند احداث خط لوله و تکمیل پروژہ انتقال گاز ایران به پاکستان با موفقیت ھمراہ بودہ است.
قرارداد انتقال گاز ایران به پاکستان در سال ۲۰۱۰ بین مقامهای دو کشور به امضای نھایی رسید و قرار شد دو کشور ھر اقدامی را در راستای اتمام قبل از موعد این طرح انجام دھند.
کارشناسان انرژی در پاکستان این پروژه را به عنوان بهترین، نزدیکترین و با صرفه ترین راهکار برای غلبه بر بحران انرژی در کشورشان ارزیابی کرده اند.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۹۱۴۱۳۲۰۳۹۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.