بهره برداری ۵۶ کشتارگاه صنعتی دام در کشور

با بهره برداری ۵۶ کشتارگاه صنعتی،‌ تعداد کشتارگاه های سنتی از ۷۵۰ به ۲۹۰ واحد کاهش پیدا می کند.

مشکوه معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، گفت:‌ در کشور در بخش طیور ۲۱۸ کشتارگاه صنعتی وجود دارد و ۸۴ کشتارگاه در دست احداث است و دیگر کشتارگاه سنتی نیز در کشور وجود ندارد.

وی افزود: کشتارگاه های دام نسبت به کشتارگاه های طیور قیدمی تر هستند و ۵۶ واحد کشتارگاه صنعتی در حال بهره برداری داریم.

کشتارگاه سنتی از ۷۵۰ به ۲۹۰ کشتارگاه کاهش یافته است.

مشکوه ادامه داد:‌ با راه اندازی کشتارگاه صنعتی، تعداد بیشستر از کشتارگاه های سنتی تعطیل و خون آبه ها مجدد تصفیه و به عنوان آب کشاورزی استفاده می شوند.

وی اضافه کرد:‌ سازمان دامپزشکی در تلاش است تا کلیه کشتارگاه ها بتوانند به سردخانه بالای صفر مجهز شوند و گوشت را تا ۲۴ ساعت در این سردخانه ها نگهداری شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور افزود: ۸۲۰۰ واحد صنعتی تولید شیرخام و ۱۵۰۰ واحد جمع آوری شیر در کشور وجود دارد.

وی افزود: یکی از اهداف سازمان اجرایی کردن نظارت در واحدها در مناطق کشور است.

مشکوه ادامه داد: بخش کشاورزی سرمایه قابل توجهی دارد و با توجه به پتانسیل و ظرفیت خوبی که در کشور ایجاد شده ۱۰ میلیون مرغ مادر در کشور داریم که نقش تامین کننده ای را در تولید تخم مرغ و جوجه یک روزه دارد.

وی افزود: ‌براساس آمار در ماه گذشته تولید جوجه یک روزه در مردادماه نسبت به فروردین ماه ۲۵ درصد افزایش داشته است که باعث کاهش قیمت جوجه یک روزه می شود.

مشکوه‌ تصریح کرد: با توجه به قیمت تمام شده مرغ ممکن است برخی تولیدکنندگان محدودیتی در تولید داشته باشند اما در مورد مرغ تخمگذار صاحبان صنایع برنامه های خود را برای یک دوره تولید و تنظیم می کنند و در تولید جوجه یک روزه افزایش تولید داشتیم./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.