بهره برداری از طرح توسعه بندرچابهار در دولت دهم

۲۸ام بهمن ،

ˈسیدعطااله صدرˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه طرح توسعه بندرشهید بهشتی از سرعت مطلوبی برخوردار است، افزود: این پروژه به عنوان یکی از طرح های مهر ماندگار، تا پایان دولت دهم به بهره برداری می رسد و این بندر به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران در جنوب شرقی کشور، دروازه توسعه محور شرق محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه با طرح توسعه بندر چابهار ترانزیت کالا از این بندر اقیانوسی توسعه خواهد یافت، اظهار داشت: سرمایه گذاری در این بندر قرار بود در قالب فاینانس ،‌۱۵ درصد توسط سازمان بنادر و دریانوردی و ۸۵ درصد توسط سرمایه گذار عملیاتی شود اما به سبب بروز مشکلات و اعمال بعضی تحریم ها از سوی غرب علیه ایران، جذب فاینانس خارجی با مشکل مواجه شد.

صدر اضافه کرد: با توجه به مشکلات یاد شده دولت تصمیم گرفت از محل فروش اوراق مشارکت سهم طرح توسعه بندر چابهار را تامین کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر مجوز انتشار یافتن اوراق مشارکت اخذ شده ،‌ که پیش بینی می گردد در آینده ای نزدیک با انتشار یافتن اوراق مشارکت بخشی از درآمدها به این بندر اختصاص یابد.

وی پیمانکار طرح توسعه بندر چابهار را قرارگاه خاتم الانبیاء عنوان کرد و گفت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی طرح توسعه این بندر ۴۰ درصد برآورد شده است.

اقتصام (۴) ** ۱۵۷۴**۱۶۰۱

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.