بهره برداری از ۳ بوستان در غربی ترین نقطه پایتخت

فروردین ۱۴۰۳

معاون زیست محیطی و خدمات شهری منطقه ۲۱ از افزایش سرانه های فضای سبز با بهره برداری از بوستانهای بزرگ رئیسعلی دلواری ، شهدای وردآورد و بوستان خیام در این منطقه خبر داد .

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه ۲۱ ، مهندس امیر حسین جابر انصاری معاون زیست محیطی و خدمات شهری افتتاح این سه پروژه را گامی موثر در راستای توسعه هر چه بیشتر فضای سبزمنطقه خواند و گفت : بوستان رئیسعلی دلواری در بزرگراه شهید لشگری جنب خیابان قباد به مساحت ۱۰۰۰۰متر مربع قرار دارد و وجود  این پارک با توجه به توسعه ساخت و سازهای صورت گرفته در محدوده شمالی تهرانسر ضروری است.
 
 معاون زیست محیطی و خدمات شهری در ادامه دربارهٔ کاشت ۳۰۰ هزار اصله درخت در منطقه نیز چنین توضیح داد : فضای سبز ایجاد شده شامل درختان کاج ، چنار، صنوبر، بید مجنون ، انواع درختان سوزنی برگ و درختچه های زینتی است .
 
جابر انصاری همچنین افزود : بوستان رئیسعلی دلواری مجهز به مخزن آب زیر زمینی به حجم ۱۶۰۰ متر مکعب است و تجهیزات دیگری جهت رفاه حال شهروندان منطقه و استفاده بهینه از محوطه فوقانی آن به منظور راه اندازی زمین بازی کودکان ، وسایل بدنسازی ، شبکه روشنایی و سرویس بهداشتی احداث شده  است .
 
معاون زیست محیطی و خدمات شهری منطقه ۲۱ در خصوص نصب تندیس رئیسعلی دلواری در این بوستان نیز چنین اظهار کرد : در این بوستان تندیس رئیسعلی دلواری یکی از سرداران ملی کشورنصب شده است که علاوه بر افزودن به زیبایی بوستان یادآور مقاومت و ایثار دلیرمردان ایران اسلامی در برابر متجاوزان است .
 
جابر انصاری همچنین  به  احداث بوستان شهدای وردآورد نیز اشاره کرد : این بوستان نیز در بلوار اصلی وردآورد به مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع قرار دارد و فضای سبز این بوستان با درختان قدیمی چنار و نارون ، انواع درختچه های زینتی ، چمن و گلهای سبز آراسته شده است .
 
وی ادامه داد : در این بوستان از تجهیزاتی مانند آب نما ، زمین بازی کودکان ، شبکه روشنایی و غیره جهت رفاه حال شهروندان منطقه خصوصا اهالی وردآورد استفاده شده است .
 
معاون زیست محیطی و خدمات شهری در ادامه به احداث و راه اندازی بوستان خیام اشاره کرد و گفت : این بوستان واقع در شهرک دانشگاه به مساحت ۱۲۰۰۰ متر مربع می باشد و دارای مبلمان پارکی نیز هست که سبب ایجاد فضای مفرح و سبز و با نشاط در منطقه می گردد .
 
گفتنی است بوستان بزرگ رئیسعلی دلواری درناحیه یک ، خیام در ناحیه دو و شهدای وردآورد در ناحیه سه واقع است./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.