بهره مندی ۵۰۰ روستای اردبیل از گازطبیعی تا سال آینده

۱۴ شهریور – ۰۳:۴۵:۱۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

روستاهای بهره مند از گازطبیعی استان اردبیل تا پایان سال آینده به حدود ۵۰۰ مورد خواهد رسید.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با بیان این که تاکنون ۳۳۰ روستای این استان از گازطبیعی برخودار شده اند، افزود: هم اکنون گازرسانی به ۱۴۷ روستای دیگر استان اردبیل در دست اجراست که شماری از آنها تا پایان امسال تکمیل و بهره برداری خواهد شد.
فیروز خدایی تصریح کرد: تلاش می شود گازرسانی به ۴۰ تا ۵۰ روستا تا پایان امسال تکمیل و بهره برداری شود.
وی درباره هزینه گازرسانی به ۱۴۷ روستای یاد شده اظهار کرد: برآوردهای اولیه نشان می دهد برای گازرسانی به این تعداد روستا ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شود.
به گفته خدایی، با تکمیل عملیات گازرسانی به این روستاها، جمعیت روستایی بهره مند از این حامل انرژی با ۱۵ درصد رشد، تا پایان سال آینده به ۶۲ درصد افزایش خواهد یافت.
وی درباره گازرسانی به شهرهای استان اردبیل نیز گفت: هم اکنون ۲۴ شهر این استان از گازطبیعی بهره مند هستند و دو شهر باقی مانده (مرادلو و قساوه) نیز در آینده نه چندان دور از این حامل انرژی بهره مند خواهند شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل همچنین از آمادگی این شرکت برای ورود به دوره سرما خبر داد و گفت: با این که هنوز وارد دوره سرما نشده ایم، افت دما در این استان محسوس و برای رویارویی با دوره سرما و فصل سرد، آمادگی هایی ایجاد شده است.
خدایی بازبینی ایستگاه های کاهش فشار دورن شهری(تی بی اس) و برون شهری(سی جی اس) ایستگاه های ترکیبی، بازنگری شبکه ها و شیرهای اصلی گاز، همچنین تجهیز گروه های امداد در شهرها و روستاها را از اقدام های آمادگی برای ورود به نیمه دوم سال برشمرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۴۱۵۴۵۱۰۱۶۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.