بهره مندی روستاهای بیش از ۲۰ خانوار از تلفن ثابت/ برگزاری جشن پایان محرومیت ارتباطات خانگی روستاییان

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر رضا تقی پور ظهر سه شنبه در همایش برترین های مدیریت روستائی کشور در وزارت کشور اظهار داشت:  ارائه خدمات مالی و سرویس‌های مالی از جمله پرداخت سودهای سهام عدالت، پرداخت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)، یارانه‌ها و پرداخت‌های بهزیستی در روستاها انجام می شود و نیازی به مراجعه روستاییان به شهرها وجود ندارد.

وی گفت: ایجاد دفاتر ICT در روستاها تکلیفی است که در برنامه چهارم توسعه بر عهده این وزارتخانه گذاشته شده بود و تا امروز ۱۰ هزار دفتر ICT روستایی در کشور ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در روستاهایی که خدمات ICT‌ در آنها ارائه شده دسترسی به خدمات پیشرفته دولت الکترونیک وجود دارد و امسال پورتالی راه اندازی شده تا فرصت فروش آگهی و محصولات روستاییان از طریق فضای مجازی و الکترونیکی فراهم شود، لذا روستاییان می‌توانند عکس و مشخصات کالای کشاورزی و یا صنایع دستی خود را در این پورتال قرار داده و آن را به صورت الکترونیکی به فروش برسانند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: در حال حاضر صدور شناسنامه، صدور پروانه و بیش از ۳۰۰ نوع خدمات از طریق دفاتر ICT روستایی قابل انجام است و با تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت ارتباطات و اطلاعات و وزارت کشور منعقد می‌شود، دولت الکترونیک در روستاها توسعه مناسبی خواهد یافت.

تقی پور افزود: تا پایان سال جاری دسترسی روستاییان بالای ۲۰ خانوار به تلفن به ۹۸،۵ درصد خواهد رسید.

تقی پور همچنین اظهار کرد: امروز هیچ روستای آبادی در کشور وجود ندارد که حداقل از یک نوع ارتباط بهره‌مند نباشد. امروز حداقل یک ارتباط به دورترین و محروم‌ترین نقطه کشور نیز رسیده است و در جایی که امکان استفاده از امکانات از طریق زمین وجود نداشته، از طریق ارتباطات ماهواره‌ای یک نوع ارتباط را برای روستاهای دورافتاده ایجاد کرده‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: پوشش تلفن خانگی روستاییان ۹۶،۷ درصد تا پایان سال ۹۰ بوده که مقرر شده در روستاهای بالای ۲۰ خانوار این رقم تا پایان امسال به ۹۸،۵ درصد افزایش یابد.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.