بهره مندی ۵۰ هزار کودک از سبد غذایی کمیته امداد

۲۶م اسفند ،

مدیر کل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد از بهره مندی ۵۰ هزار کودک زیر ۶ سال از سبد غذایی کمیته امداد خبر داد.

ناصر ایروانی منش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این خبر افزود: برای تامین سبد غذایی این کودکان ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در سال نیاز است.
وی افزود: سبدهای غذایی متناسب با نیاز هر کودک و شرایط اقلیمی منطقه متفاوت است.
وی با بیان اینکه پیش بینی می گردد ۲۰۰ هزار کودک زیر ۶ سال در نوبت طرح سبدهای غذایی امداد می باشند بیان داشت: برای بالا بردن  ارزش سبدهای غذایی کودکان و فراهم کردن امکان ورود و کودکان در نوبت به چرخه سبد غذایی کمیته امداد به اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.
همچنین وی در خصوص خدمات بیماران صعب العلاج گفت: ۱۲ هزار بیمار صعب العلاج خدمات درمانی این نهاد را به صورت کامل دریافت می‌کنند.
و همچنین ۳ هزار بیمار معلول سبد غذایی ویژه دریافت کرده اند.
ایروانی منش با بیان اینکه خدمات بهداشتی کمیته امداد یک فراگیری و مشمولیت عام برای مددجویان روستایی و شهری دارد افزود: برگزاری کلاسهای آموزشی بهداشتی مناسب با سن و جنس و شرایط خاص مددجویان با هماهنگی مراجع بهداشت استان ها و وزارت بهداشت صورت می‌پذیرد.
وی در ادامه بیان داشت: مربیان این کلاس ها از سوی وزارت بهداشت تعیین شده و در پایان کلاس ها متناسب با محتوای دوره آموزشی بسته های ویژه اهدا می گردد.
وی با بیان اینکه فقر عدم اطلاع مددجویان یکی از بزرگترین معضلات کمیته امداد است تصریح کرد: در طرح غربالگری سال قبل ۸۶۰۰ دانش آموز شرکت کننده در اردوهای دانش آموزی شرکت داشته که ۲۰ هزار از آن ها مشکوک به بیماری بودند.
وی افزود: عمده بیماری های این دانش آموزان بیماریهای ناشی از فقر بوده است.
وی در پایان با اشاره به ساخت و تحویل ۱۷ هزار سرویس بهداشتی در سال قبل خاطرنشان کرد: سرویس های بهداشتی یکی از نیازها ضروری در مناطق محروم است و امروز این مناطق به ۱۰۰ هزار سرویس بهداشتی نیاز دارند./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.